gabor144 Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 461996

És tegyük hozzá azt is, hogy a helyjegyek-pótjegyek-vonattípusok-kocsitípusok rendszere mára nagyon bonyolulttá vált.

 

Ember legyen a talpán, aki átlátja, hogy milyen jegy kell a Balaton-expresszek nem IC-részébe, IC részébe, a Katicára, a KékHullám nem IC-részébe, IC részébe, a Göcsej nem IC-részébe, IC részébe, a Délipartira, Jégmadárra, Tekergőre? Jó, persze, majd felajánlja az alkalmazás vagy a pénztáros, és választ, de azért szerintem pl. egy Budapest-Székesfehérvár viszonylatban, ahol óránként 4-5 gyorsvonat is elmegy, reális elvárás (különösen hétköznap délután, amikor a balatoni utazásban nincs csúcs), hogy ne kellejen már előre eldönteni, hogy melyik vonattal megyek, és ha valami gikszer miatt éppen nem érem el tervezett vonatomat, vagy ez egyik annyit késik, hogy már a másik jön, akkor ne azon kelljen agyalni, hogy most akkor érvényes lesz-e a jegyem a másik vonatra, és mekkora pótdíjat akar kivetni a kalauz, ha a másikra szállok fel. Egy Bp-Fehárvár már majdnem elővárosi jellegű utazás, de annyira azért nem, hogy azt mondjuk, hogy utazz Z30-cal vagy G43-mal.

Előzmény: Muurola (461991)