Hírfigyelő Creative Commons License 2020.08.09 0 0 51829

Írtam is hogy én sem ezt tartom az ideális megoldásnak. Annyit azonban mindenesetre jelez ezen útvonal kiegészítése, hogy a város érzi a keleti körgyűrű megépítésének szükségességét. Mint azt írtam, ez mára már benne is szerepel Debrecen fejlesztési terveiben, mert már láttam erről a debreceni városi ill. a H.-Bih. megyei önkormányzati weboldalak egyikén az ezt a tervezetet bemutató PDF-et, ami 2019-2020-as keletű terv, tehát hamarosan (1-2 éven belül) elkezdik ezt a tervezetet megvalósítani.

 

Ami jelenleg készen van, az az általam leírt útvonal. Ez messze nem ideális ugyan, de mégiscsak valami. Kérdés, hogy ez a 13 km-es kerülő időben rövidebb-e, mint a Debrecenen átmenő [4]-[47]-es útvonal a közbülső háromlámásaival együtt, amik ugye pirosra váltva jócskán megnyújthatják a menetidőt, miközben az autó az üresjáratban a piros alatt gyakorlatilag a semmiért eszi meg a benzint, és ott azon a nyomvonalon legalább 2-3 db háromlámpás van odatelepítve.

 

Ha ui. ezt a +13 km-t időben hamarább meg lehet tenni, mint amennyi időre a 3 db háromlámpás feltartja a forgalmat, akkor már ez is segített valamit. Ez Hajdúsámsonból kiindulva csak két tanyaszerű apróbb településrészen megy át (Martinka és Nagycsere) -- tanyánként csak 1-1 km lakott területen belüli apróbb útszakasszal -- , a többi része mind lakott területen kívüli útszakasz, jelentősebb sebességkorlátozások nélkül.

 

("A") -- A városi nyomvonal esetén Hajdúhadház és a [47] között lakott területen kívülre 18 km, míg lakott területen belülre 7 km esik, tehát 18 km-t mehetsz 90 km/h-val, és 7 km-t 50 max. km/val, melynek valós sebességéből azonban a 3 db háromlámpás levesz valamennyit, tehát erre a valóságban inkább csak 35 km/h-t számolhatsz rá. Magyarán ezen útvonalnak a több mint 1/3-át kell lakott területen belül megtenni, azaz az egész útra nézve az átlagsebességed úgy alakul, hogy mivel t = s:v, ezért 18:90=0,2 h (= 12,0 min) + 7:35=0,2 h (= 12,0 min)... -->, tehát az egész útvonal ez esetben <-- ...= 12,0+12,0=24,0 min alatt tehető meg

 

("B") -- A +13 km az 90 km/h-val számolva 13:90=1,14 h (= 4,3 min) alatt megtehető, a teljes elkerülő útvonal 34 km-át pedig ugyanilyen sebességgel haladva (31 km lakott területen kívül, és 3 km lakott területen belül) 31:90=0,34 h (= 20,4 min) + 7:35=0,06 h (= 3,6 min)... -->, tehát az egész útvonal ez esetben <-- ...20.4+3,6=24,0 min alatt lehet megtenni, és eközben az autót nem II.-III., hanem V. sebességi fokozatban tudod végig üzemeltetni, azaz a benzintakarékosság elve érvényre juthat, mert V.-ben jóval kisebb a fogyasztás, mint a II.-III. fokozatokban. Hogy kinek melyik éri meg, azt mindenki vonja le magának az itt leírt adatokból.

 

A városi "A" és az elkerülős "B" változat összevetéséből tehát egyértelműen az tűnik ki, hogy még ha az időegyenleg ugyan 1:1 arányban döntetlenre jön is ki, a benzinfogyasztás egyenlege azonban a városi II.-III. seb.-fokozat ill. az elkerülős lakott területen kívül használható V. seb.-fokozat között az alacsonyabb fogyasztás miatt már teljesen egyértelműen az elkerülő útvonal javára dől el. Vagyis ha a meglévő kezdetleges debreceni keleti elkerülő útvonallal időt nem is, de benzint egyértelműen meg lehet takarítani. Minthogy a nyugati gyorsutas elkerülő viszont meg matricadíjban kerül plusz pénzbe, a keleti elkerülőn pedig sem matricadíj, sem pedig plusz benzin nem fogyik el, így a pénztárca számára ez az előnyösebb!

Előzmény: Landsmann_ (51826)