Ruppy
1999.07.27
|
|
0 0
318
|
Az oramechanikáknál általában féllengés/ora a mértékegység. Minden fél lengésre egyet ugtik az anker és továbbmegy egy fogat. Szal egy "4 Hz es" ora minden orában 14400 teljes amplitudot leng.-> 28800 féllengés/ora.
Az orák lengésszámát a mechanikában lévö kis fogaskerekek áttételviszonyával és a balansz sulyozásával álitják be. Elvileg minden jobb mevhanika tudna 4 helyett 5 hertzen járni csak ugy méretezték, hogy alacsonyabb frekin lengjen. Ennek két oka van általában az 5 hertzes mechanikák sokkal finyásabbak. Nem tulságosan elterjedt mert, a 4 és az 5 Hz között nem olyan nagy a difi az ora pontosságát nézve viszont a mechanikát jobban igénybe veszi a nagyobb lengésszám. De van egy nagy elönye a nagy lengésszámu (4-5 Hz)mechanikáknak ,hogy kis méretü és nagyin kis sulyu balanszal szerelik mivel a nagy "freki" hez nem kell sulyos balansz.-> ebböl következöen ha leejted sokkal kisebb az esélye, hogy tengelytörést kapjon a balansz. Az inkablock az ütések kompenzálására van de hát persze annak is vannak határai. Ezzel a kis lengötömeggel és inkablockal ellátott orák tényleg tüzön vizen át igazi társa az embernek. Régen az inkablock tuningnak számitott a mech. oráknál manapság pedig mindegyikbe beépititk.
A legtöbb kézifelhuzos ora pl a sima DOXA (boltban 43000Ft) 2.5 Hz es mechanika. Ha meghalgatod olyan kedélyesen tik-takkol.:) cronométerr bizonylatosak mindig nagyfrekis szerkezetek azok pedig idegbajosan pörögnek.:) |
|