Szerintem egy márkaszerviz nemigen tud mit hozzátenni egy 10-13 éves autóhoz. Ahogy mondtam, elég egy telefon a szoftverfrissítésre és ennyi.
Ha én vennék most, akkor specialistákhoz vinném, ahogyan eddig is. Első a fék-futómű-gumi, mert megállni tudni kell bármilyen autóval. Ha nem kopott a fék, nincs válla a tárcsának, akkor sok értelmét nem látom a cserének. Ha a futómű vizsgálat rendben, nem lóg, nem kopog egyik szilent vagy gömbfej sem, axiálcsuklók is rendben, gátlók is működnek, kormánymű sem kopog és a felni sem szálszakadásos, akkor 10-et megér a lézeres futómű beállítás.
Olajat akkor cserélnék, ha ellentmondást látok a szervizkönyv vagy a motortéri olajcsere-matrica és az olaj átlátszósága között. Ha tiszta az olaj, akkor jó, majd lecseréled, amikor kell, egyébként csak a környezetet terheled a felesleges cserével. Olajcserekor dobd le a váltóolajat is, aztán akkor tiszta lappal indul onnantól.
Pollenszűrőt magad is kicseréled 5 perc alatt. Inkább 4. :)
Légszűrő meg 2 perc. Lehet kapni mindkét szűrőt a bótba'. :)
Ha Zsu útba esik, akkor meg olcsó is lesz. UNIX 40%-ot rak mindenre, ha nincs kártyád.
Az egyedüli kérdés, az a vezérlés. Ha szíjas autót vennék, akkor azt biztosan cseréltetném.
Klíma meg hát... ha van egy maghőmérőd a konyhában, akkor megméred. Bedugod a középkonzol szellőzőrostélyán, 8,5 fok alatt kéne lennie a befújt levegőnek. No nem a tűző napon órákig állt autó indításakor, hanem mondjuk 10 perc klímázás után, ha a műszerfal és a szellőzés műanyag elemei már lehűltek. Ha hűt, akkor van benne gáz, így kenőolaj is.
Izzókat szemrevételezéssel átnézheted egyedül, bár a féklámpa ellenőrzéshez célszerű egy kirakat elé tolatni. :)
Alapjáraton, ha befogod a kipufogót és pár másodperc után ledobja a kezed, akkor jó. Ha szakadt valamelyik tartó, azt úgyis meghallod, mert kopogni fog.
Van egy bug a régi Ceed-ben, ami segít a vásárlásnál. A vezetőülés ülésmagasság állító karját 90 fokos belső éllel tervezték. 200.000 km környékén már kikezdi az üléshuzatot, illetve az ülés lapja is megrottyan (külső oldalán bordás lesz), hacsak nem egy 40 kilós női hölgy használta. Ha megvetted, húzz rá valamit, hogy ne kopjon tovább (én egy fekete zoknival orvosoltam).
Ha esetleg minden klappol a vásárlásnál, de nincs az autóban tolatóradar, akkor azt még megéri berakatni. A hátsó lökhárítón belülről megvannak a helyei a szenzoroknak. 30-40 körül megáll a sztori.