Freehill Creative Commons License 2020.07.25 0 0 26550

Az adyvárosi buszvégállomás a kialakítása szempontjából valóban szinte tökéletes volt, csak sajnos forgalmi szempontból nem volt már jó helyen: körbenőtte a város. Gyakorlatilag arra volt jó, hogy a 17-essel érkező utas ne mehessen tovább a József Attila ltp. felé, hanem várakozás után át kelljen szállnia egy másik buszra, vagy ugyanez visszafelé a 7-esről. A 14-es itteni végállomása is idejét múlttá vált, mivel annak a vonalnak korábban is az volt az egyik fő feladata, hogy összekösse a külső lakótelepeket (Gyárváros, Adyváros) egymással, viszont közben felépült Marcalváros is, tehát jogos igény volt, hogy a 14-es odáig hosszabbodjon. A 2-es vonal pedig költségcsökkentési célból lett összevonva a 19-essel. Így viszont gyakorlatilag elfogytak a vonalak a szépen kiépített adyvárosi végállomásról. A boltnak csak pár évvel később adták el a területet, tehát nem az volt a motiváció.

 

Marcalváros sokkal jobb helyen van utasforgalmi szempontból is, mivel ott tényleg éles törés van az utasszámban: a sűrű lakótelep véget ér, utána jó darabig lakatlan terület jön (ellentétben Adyvárossal, amelyet egy másik lakótelep követ), mielőtt a kertvárosok (Ménfőcsanak, Gyirmót) következnek, tehát ott tényleg indokolt a vonalak többségét megállítani.


A kereszteződések elsőbbségi viszonyai valóban a buszok rovására lettek átalakítva az elmúlt években :( Ez komoly visszalépés volt, és sajnos jól mutatja a városban uralkodó általános szemléletet. A 22-esre szerintem is kellene majd tenni menetidőt a következő nagyobb módosításkor. A 3-as busz betérítését a Kálvária utcai iskola felé éppen a jelenlegi polgármester jelentette be még 2002-ben: végül is volt benne logika, hogy arrafelé is járjon valami, hiszen a külső Baross úton és a Zrínyi utcán más is járt, a Kálvária utcának ezen a részén viszont semmi. Persze tény, hogy így némileg kacskaringósabbá vált az útvonala (bár a menetideje akkor emiatt még nem változott, az csak később lett megnövelve, ahogy az egyre több autó miatt egyre zsúfoltabbá váltak az utak).

 

Szabadhegy és Marcalváros között szerintem is jó lenne gyakoribb összeköttetés (most a 25-ös rezsimeneteiből született 26-os nyújt valamit ebben a viszonylatban, ami persze nyilván nem sok), de valahogy évtizedek óta nem tud megvalósulni. Valószínűleg nem lenne gazdaságos és/vagy olyan módon lehetne csak kigazdálkodni (nem új járatokkal, hanem meglévők átszervezése révén), ami még több utasnak okozna sérelmet. A leggyakoribb indoklás különben éppen az Általad is említett posta, amit viszont sokkal egyszerűbben meg lehetne oldani: vissza kellene állítani, hogy a szabadhegyiek küldeményeit ne egy mellékirányban lévő, nehezen megközelíthető városrészben őrizzék (azelőtt a Révai utcai 2-es posta látta el ezt a feladatot, ahová kiváló közlekedés volt/van, és sok embernek eleve útba esett). De sajnos a postánál sok év alatt sem bírták korrigálni ezt a hibás döntést. (Az persze nem biztos, hogy a Révai utcába kellene visszatenni ezt a funkciót, hanem pl. fel lehetne fejleszteni a szabadhegyi postát, de akár Adyváros is jobb lenne... mindegy, ez már off :)). Persze az iskolák, boltok stb. miatt a postától függetlenül is jó lenne fejleszteni a két városrész összeköttetését, csak éppen ennél fontosabb dolgokra sem jut pénz...

Előzmény: Palacsintás Pacsek (26543)