A második cikket nehéz szó nélkül elengedni:) A "szaklap" ismét remekelt, főleg, ha csak átvette a hírt.
Az 50 százalékban magyaroklakta Szatmárnémetinek a román-magyar határral való összekötését jelenleg a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja.
Ennek bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés. A magyarországi és romániai projektek további jelentősége, hogy Szatmárnémeti mellett
olyan magyarok lakta partiumi településeket is közelebb hoznak Budapesthez, mint Nagykároly és Nagybánya.
A most megkötött szerződés szerint a Search Corporation vállalta, hogy 18 hónap alatt elkészíti a megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek ára áfa nélkül eléri a 3,65 millió lejt (266,4 millió forint).
A romániai fejlesztés része a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus nagy infrastrukturális beruházások operatív programjának.
Az alapvetően jó hírbe egy-két baklövés is bekerült:
Nagykárolyból Vállajon és Nyírbátoron keresztül 47 km az M3,
Szatmárnémeti - Csenger felé 100 km az M49
Nagykárolyt nem hozza közelebb...
A megvalósíthatósági tanulmány egy lépés, ez még nem A fejlesztés!
A 2014-2020 már letelik, az építési költségeket a 2021-27 ciklusban kellene hozzárendelni.
Kellene