Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51508

A második cikket nehéz szó nélkül elengedni:)  A "szaklap" ismét remekelt, főleg, ha csak átvette a hírt.

 

Az 50 százalékban magyaroklakta Szatmárnémetinek a román-magyar határral való összekötését jelenleg a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja. 

Ennek bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés. A magyarországi és romániai projektek további jelentősége, hogy Szatmárnémeti mellett

olyan magyarok lakta partiumi településeket is közelebb hoznak Budapesthez, mint Nagykároly és Nagybánya.

A most megkötött szerződés szerint a Search Corporation vállalta, hogy 18 hónap alatt elkészíti a megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek ára áfa nélkül eléri a 3,65 millió lejt (266,4 millió forint). 

A romániai fejlesztés része a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus nagy infrastrukturális beruházások operatív programjának.

 

Az alapvetően jó hírbe egy-két baklövés is bekerült:

Nagykárolyból Vállajon és Nyírbátoron keresztül 47 km az M3,

                       Szatmárnémeti - Csenger felé 100 km az M49

Nagykárolyt nem hozza közelebb...

 

A megvalósíthatósági tanulmány egy lépés, ez még nem A fejlesztés!

A 2014-2020 már letelik, az építési költségeket a 2021-27 ciklusban kellene hozzárendelni.

 

Kellene

Előzmény: rm40 (51502)