Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51504

Ha hihetünk a Google-fordítónak, akkor van benne önkritika is:

 

Megkezdjük a Via Carpatia út megvalósítását Rzeszówtól délre, egy olyan beruházást, amelyben senki senki sem hitt. Ezen út megépítése kétségkívül nagy mérnöki kihívás.

Ez egy nehéz, drága, de rendkívül szükséges feladat mind a régió lakosainak, mind a vállalatoknak ”- mondta Andrzej Adamczyk infrastruktúra-miniszter.

A vállalkozó a Mostostal Warszawa és az Acciona Construcción konzorcium. A szerződés értéke 2,23 milliárd PLN.

A Rzeszów Południe (Kielanówka) csomóponttól a Babicáig tartó 10,3 km hosszú szakaszt a Design and Build rendszerben fogjuk megvalósítani.

A beruházást a 2020-2026-ra tervezik, ebből 14 hónap a tervezés, 7 hónap a ZRID határozat meghozatalához, 33 hónap az építés. Ehhez négy téli, azaz 16 hónapos időszakot is hozzá kell adni.

A feladat részeként a mérnöki létesítmények építését tervezték, beleértve egy kb. 2 km hosszú alagutat, hat átjárót, két viaduktot az S19 felett, egy ütközésmentes átjárót a DK19 mentén, három állatátkelést és egy átjárót az S19 alatt. Épül egy kétszintű Babica csomópont és az első alagútkezelő központ Podkarpacie-ben. A feladat részeként két pár MOP-t (MOP II Lutoryż, MOP I Lutoryż) és két leszállópadot építenek a Légügyi Mentőszolgálat helikoptereinek (a MOP II Lutoryż-ban és az alagútkezelő központban).

 

1 Zloty = 79 Forint!!!

176 milliárd Forint/10,3 km = 17,1 milliárd Ft/km

 

A szlovák határig még hiányzik 70 km.

Ezzel a tempóval 42 év? és 1200 milliárd forint.

A szlovák oldalon Eperjesig még ugyanannyi km, költség és idő?

 

Vajon a román A3 Meszes-alagút mennyibe fog kerülni?

Előzmény: adiaboli (51503)