Ha hihetünk a Google-fordítónak, akkor van benne önkritika is:
Megkezdjük a Via Carpatia út megvalósítását Rzeszówtól délre, egy olyan beruházást, amelyben senki senki sem hitt. Ezen út megépítése kétségkívül nagy mérnöki kihívás.
Ez egy nehéz, drága, de rendkívül szükséges feladat mind a régió lakosainak, mind a vállalatoknak ”- mondta Andrzej Adamczyk infrastruktúra-miniszter.
A vállalkozó a Mostostal Warszawa és az Acciona Construcción konzorcium. A szerződés értéke 2,23 milliárd PLN.
A Rzeszów Południe (Kielanówka) csomóponttól a Babicáig tartó 10,3 km hosszú szakaszt a Design and Build rendszerben fogjuk megvalósítani.
A beruházást a 2020-2026-ra tervezik, ebből 14 hónap a tervezés, 7 hónap a ZRID határozat meghozatalához, 33 hónap az építés. Ehhez négy téli, azaz 16 hónapos időszakot is hozzá kell adni.
A feladat részeként a mérnöki létesítmények építését tervezték, beleértve egy kb. 2 km hosszú alagutat, hat átjárót, két viaduktot az S19 felett, egy ütközésmentes átjárót a DK19 mentén, három állatátkelést és egy átjárót az S19 alatt. Épül egy kétszintű Babica csomópont és az első alagútkezelő központ Podkarpacie-ben. A feladat részeként két pár MOP-t (MOP II Lutoryż, MOP I Lutoryż) és két leszállópadot építenek a Légügyi Mentőszolgálat helikoptereinek (a MOP II Lutoryż-ban és az alagútkezelő központban).
1 Zloty = 79 Forint!!!
176 milliárd Forint/10,3 km = 17,1 milliárd Ft/km
A szlovák határig még hiányzik 70 km.
Ezzel a tempóval 42 év? és 1200 milliárd forint.
A szlovák oldalon Eperjesig még ugyanannyi km, költség és idő?
Vajon a román A3 Meszes-alagút mennyibe fog kerülni?