Istenkeres Creative Commons License 2020.07.08 0 0 248

Jézus származása a mai napig tisztázatlan. Mint ahogy már korábban kitértem rá, Máté (1,1-16) és Lukács (3,23-38.) készített ugyan egy-egy egymástól eltérő családfát, amiben Józsefet állítják be Jézus apjának, de ezt maga Máté (1,18-19) meg is cáfolja később, a Jakab-féle ősevangélium úgyszintén:

"Ez volt a hatodik hónap: József hazajött a házépítkezésből, és belépett a házába, és rátalált Mária áldott testére: és a saját arcába vágott, levetette magát a földre, és sírt, és mondta: "Milyen arccal tekinthetek fel az Úrhoz, Istenem? Mit kell erről a lányról mondjak? Szűzként kaptam meg az Úr Templomából, és nem óvtam meg! Ki az aki becsapott engem? Ki az aki ezt a gaztettet elkövette a házamban? Ki csábította el tőlem a szüzet és gyalázta meg őt?""

(Karl Friedrich Borberg professzor: Die apokryphischen Evangelien und Apostolgeschichten, Erste Hälfte - Stuttgart, 1840., 40. old. -saját fordítás)

Mikor Máriát kérdőre vonta idős vőlegénye, Mária sírva azzal igyekezte őt megnyugtatni, hogy nem tudja miképpen vált várandóssá:

"..., nem tudom, honnan származik az, amit én a szívem alatt hordok."

(Karl Friedrich Borberg professzor: Die apokryphischen Evangelien und Apostolgeschichten, Erste Hälfte - Stuttgart, 1840., 41. old. -saját fordítás)

Úgy Jakab, mint Máté ezt a kellemetlen szituációt egy Józsefnek tulajdonított álommal igyekezett feloldani, nevezetesen, hogy Józsefet álmában egy angyal megnyugtatta azzal, hogy a gyermek a "Szentlélektől" származik (Jakab evangélium 41-42 old.; Máté 1,20-23). Érthető módon Mária nem vallhatta be az igazat, hogy mi történt vele a jeruzsálemi Templomban, amire Zakariás már 3 éves kora óta felkészítette. Hogy aztán valójában ki hitette el Józseffel és miképpen, hogy menyasszonya gyermekét a "Szentlélek" nemzette, arról nem esik szó a továbbiakban se Jakabnál, se pedig Máténál.

De lépjünk tovább, sokkal lényegesebb Jézus világrajövetele.

Előzmény: Istenkeres (237)