Anytime Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51483

Nehéz eldönteni mi lenne az elfogadható: a rossz, kátyus utak,

vagy a szép, új burkolat, ahol száguldoz(hat)nak a nehézlábúak...

 

Parttalan vita, ha a szabályozás változatlan...

 

De ebből is látszik, hogy az útfelújítások hatása nem mindig pozitív.

 

Maradnék az utas szakmánál:

http://binx.ktenet.hu/rendezvenyek/tagozati/2018-11-13-15_KeT_iiMKK/eloadasok/Szekcio-1_11-14/MikeszCsaba-HeszGabor.pdf

 

Terjedelmes és részletes összefoglalás, kis hibája, hogy a 2019-2020 még csak jövő idő...

 

Ezek alapján maradnak kérdések: mennyi is az annyi?

Ami biztosan kijelenthető, az a 2016-2018 állapot.

De itt azt jelzik, hogy 2019-ben KEVESEBB aszfaltbeépítést terveznek, mint 2018-ban!

 

Hozzá kapcsolódik Mosóczi államtitkár nyilatkozata:

http://iho.hu/hir/6000-kilometer-kozut-ujult-meg-2010-2019-kozott-hazankban-191209

 

A 2016-ban hazai költségvetési forrásból indult Komplex Útfelújítási Programban a kormány az idén 16,4 milliárd forint többlettámogatást biztosított az eddig forráshiány miatt meg nem valósult projektekre.
Ezzel a Komplex Útfelújítási Program teljes keretösszege meghaladja a 174 milliárd forintot, ebből 2016 és 2020 között több mint 550 útszakasz újul meg mintegy 1500 kilométeren.
Az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztés Operatív Program (TOP) 55 milliárd forinttal támogatja az országos közutak korszerűsítését.

A programban a megyei önkormányzatok bevonásával kijelölt 184 útszakasz műszaki állapota javul összesen 520 kilométeren.

A Magyar Falu Programban 2019-ben kezdődött meg a kivitelezés a vidéki bekötő- és összekötőutak korszerűsítésére szánt forrásokból.

Ez idén mintegy 80 helyszínen több mint 220 kilométernyi útszakasz újult meg mintegy 26 milliárd forintból.
A tervek szerint a részben az útdíj-bevételekből finanszírozott program éves keretösszege jövőre 50 milliárd forint lesz, a jövő évi munkák előkészítésére 2019-ben 2,5 milliárd forintot fordítanak.

A három útfelújítási programban 2016 és 2020 között 280 milliárd forintból több mint 900 útszakasz szolgáltatási színvonala javul több mint 2400 kilométeren.

Mosóczi László szólt arról, hogy a kormány tavalytól hazai finanszírozással támogatja a legnagyobb terhelésnek kitett sztrádaszakaszok felújítását, 2018 és 2020 között

összesen mintegy 30 milliárd forintból javítják az M1 és M7 autópályák egyes szakaszainak műszaki állapotát több mint 110 kilométeren.

 

A Közút xls-ében 2019-ben 2700 km útburkolat lett jó minőségű egyetlen év alatt... (Ugyanannyival kevesebb rossz burkolatot mutattak ki)

 

280 milliárdból nem is jönne ki több, de ezt 5 évben költötték el.

 

Másik prezentációból (BAZ megyei Közút) az derül ki, hogy 2020-ban 50+62 milliárdos csomagból újulhat meg 718 km út.

Száguld az infláció?!?  Eddig bruttó 110 millió/km volt, mostmár 156 millió/km.

 

Minél több újult út, annál több száguldozó...

                KIADÁS                        BEVÉTEL

ez az élet körforgása:(((