Nehéz eldönteni mi lenne az elfogadható: a rossz, kátyus utak,
vagy a szép, új burkolat, ahol száguldoz(hat)nak a nehézlábúak...
Parttalan vita, ha a szabályozás változatlan...
De ebből is látszik, hogy az útfelújítások hatása nem mindig pozitív.
Maradnék az utas szakmánál:
http://binx.ktenet.hu/rendezvenyek/tagozati/2018-11-13-15_KeT_iiMKK/eloadasok/Szekcio-1_11-14/MikeszCsaba-HeszGabor.pdf
Terjedelmes és részletes összefoglalás, kis hibája, hogy a 2019-2020 még csak jövő idő...
Ezek alapján maradnak kérdések: mennyi is az annyi?
Ami biztosan kijelenthető, az a 2016-2018 állapot.
De itt azt jelzik, hogy 2019-ben KEVESEBB aszfaltbeépítést terveznek, mint 2018-ban!
Hozzá kapcsolódik Mosóczi államtitkár nyilatkozata:
http://iho.hu/hir/6000-kilometer-kozut-ujult-meg-2010-2019-kozott-hazankban-191209
A 2016-ban hazai költségvetési forrásból indult Komplex Útfelújítási Programban a kormány az idén 16,4 milliárd forint többlettámogatást biztosított az eddig forráshiány miatt meg nem valósult projektekre.
Ezzel a Komplex Útfelújítási Program teljes keretösszege meghaladja a 174 milliárd forintot, ebből 2016 és 2020 között több mint 550 útszakasz újul meg mintegy 1500 kilométeren.
Az uniós társfinanszírozású Terület- és Településfejlesztés Operatív Program (TOP) 55 milliárd forinttal támogatja az országos közutak korszerűsítését.
A programban a megyei önkormányzatok bevonásával kijelölt 184 útszakasz műszaki állapota javul összesen 520 kilométeren.
A Magyar Falu Programban 2019-ben kezdődött meg a kivitelezés a vidéki bekötő- és összekötőutak korszerűsítésére szánt forrásokból.
Ez idén mintegy 80 helyszínen több mint 220 kilométernyi útszakasz újult meg mintegy 26 milliárd forintból.
A tervek szerint a részben az útdíj-bevételekből finanszírozott program éves keretösszege jövőre 50 milliárd forint lesz, a jövő évi munkák előkészítésére 2019-ben 2,5 milliárd forintot fordítanak.
A három útfelújítási programban 2016 és 2020 között 280 milliárd forintból több mint 900 útszakasz szolgáltatási színvonala javul több mint 2400 kilométeren.
Mosóczi László szólt arról, hogy a kormány tavalytól hazai finanszírozással támogatja a legnagyobb terhelésnek kitett sztrádaszakaszok felújítását, 2018 és 2020 között
összesen mintegy 30 milliárd forintból javítják az M1 és M7 autópályák egyes szakaszainak műszaki állapotát több mint 110 kilométeren.
A Közút xls-ében 2019-ben 2700 km útburkolat lett jó minőségű egyetlen év alatt... (Ugyanannyival kevesebb rossz burkolatot mutattak ki)
280 milliárdból nem is jönne ki több, de ezt 5 évben költötték el.
Másik prezentációból (BAZ megyei Közút) az derül ki, hogy 2020-ban 50+62 milliárdos csomagból újulhat meg 718 km út.
Száguld az infláció?!? Eddig bruttó 110 millió/km volt, mostmár 156 millió/km.
Minél több újult út, annál több száguldozó...
KIADÁS BEVÉTEL
ez az élet körforgása:(((