"Mária a Shemhamphoras égisze alatt fogant, és beavatott vallási körök ennek ismeretében jelölték ki őt a világ népei számára szánt Megváltó (Jézus) majdani világra hozatalára is."
Ezzel az a baj, hogy Jézus nem megváltó volt, hanem felkent királya Izraelnek. Így semmiképp nem lehetett a világ Megváltója, max annyiban, hogy fellépett egy téves és öncélú ideológia ellen, amit a szélsőséges patriarchális szemlélet testesített meg.
Jézus Messiás volt, de nem a zsidók, hanem az általuk elnyomott galileaiak Messiása. Dávid örökébe lépve pedig Izrael messiása, királya.
Jézus történetének felgöngyölítését érdemes a társadalmi viszonyokkal kezdeni, mert minden ebben a "kontextusban" dől el, a többi csak körítés...
"Anna fogadalmat tett, hogy születendő gyermekét JHVH szolgálatába fogja állítani,"
Sehol nem olvastam erről...
Jahve egyébként sem vette igénybe a nők szolgálatát, nem is vette őket emberszámba...:D
"A kislány három éves korától a jeruzsálemi templomban nevelkedett, Zakariás védőszárnyai alatt:"
Ez érdekes, mert sem "Jakab protoevangéliumá"-ban sem pedig a "Mária születéséről szóló könyv"-ben nem esik szó a jeruzsálemi templomról.
És az is szembeszökő, hogy a zsidó törvények nem tették lehetővé a nők tanítását.
Így templomként csak olyan jöhetett szóba, amelyik kánaáni vallás háza volt. Erre utal az is, hogy tiltott magaslaton volt a templom is és az oltára is:
"the altar of burnt-offering, which stood outside, could not be reached except by steps." https://www.newadvent.org/fathers/0849.htm Chap. 6.
Az oltárt csak lépcsőn lehetett megközelíteni, viszont az Úr másképp rendelkezett:
2M 20:25-26. "Ha pedig kövekből csinálsz nékem oltárt, ne építsd azt faragott kőből: mert a mint faragó vasadat rávetetted, megfertőztetted azt. Lépcsőkön se menj fel az én oltáromhoz, hogy a te szemérmed fel ne fedeztessék azon."