Van hazai jó példa is!
2015-ben hallottam a tervezőktől, hogy ismét lehet csomópontot tervezni pihenőkkel együtt.
Azt nem részletezték, hogy csak komplex pihenőkhöz, vagy egyszerűekhez is. (Nem lenne logikus a különbségtétel)
Mindenesetre az M5-ön akad néhány életszerűtlen kialakítás.
Ellenben, pl. az M4 Cegléd-benzinkútnál ilyen rejtett csomópont épült.
https://www.google.com/maps/@47.201715,19.7792607,738m/data=!3m1!1e3
Visszatérve Csengele és Szatymaz eseteire, a helyi használati igény volumene kérdéses.
Kicsit finomítottam a vázlaton: a zöld a nyerő
csak a kerítéseket kellene mindkét oldalon kinyitni és a napi 20-30 gépjármű könnyedén fel-le hajthatna.
Nyilván kellene néhány +kamera is...
Egyébként Csengele légvonalban 38 km a Mercedes gyártól.
Már csak azért hangsúlyozom, mert a cikkben "50 km-es körön belülről" írtak.
De van itt még finom csúsztatás:
"...aki Budapest felé szeretne menni a faluból, Kiskunfélegyháza felé 33 kilométert kell autózzon,
Szeged felé pedig tízet, mivel azonban az az ellenkező irányban van, ez is 20 kilométeres kerülőt jelent..."
Előző posztomból a térkép:
https://www.google.com/maps/dir/46.5398107,19.8660232/46.6802187,19.821219/@46.5762907,19.8345304,11z/data=!4m2!4m1!3e0
Merre az a 33 km? Mert a valóságban 24,6 km. (vagy az 5. úton 27,8 km)
Mondjuk úgy: a költő szépet álmodott...