Anytime Creative Commons License 2020.06.28 0 0 51361

Az biztos, hogy ez a MotoGP pálya a hét, de lehet, hogy az év bejelentése...

 

Megnéztem a teljes interjút....Csak tiszta forrásból:)

https://hirado.hu/belfold/cikk/2020/06/24/a-hajdunanasi-motogp-palya-a-hungaroringhez-merheto-turistaszenzacio-lesz

 

Túl azon, hogy 150 ezer motoros érdeklődőről beszél, továbbá, hogy 35 km Tokaj...

(Ahhoz új híd kellene a Tiszán)

https://www.google.com/maps/dir/48.1106497,21.4103333/47.881198,21.4150129/@47.9960997,21.376889,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ezeket költői túlzásnak lehet nevezni, de a már megtörtént eseményekre is máshogy emlékszik...

A riport 4. percében vázol fel egy sűrített M3-M35 történelmet:

"...Kósa-kanyar van az autópályában, mert a szocialisták úgy gondolták az autópályafejlesztést, hogy Debrecen felé egyáltalán ne menjen, hanem Nyíregyházát északról kerülje meg..."

majd:

"Ezt sikerült megváltoztatni az első Fidesz-kormány idején, de az autópályát végül is a szocik fejezték be úgy, hogy az autópályáról nem lehet Nyíregyházáról Debrecen felé kanyarodni,

meg Debrecenből Nyíregyháza felé, mert azt a másfél milliárd forintot kiszedték a beruházási pénzből. De ez nagyon hiányzik a két város között…"

 

Erről a kérdéskörről 2001-ben Fónagy János közlekedési miniszter elismerte:

"az eddigi legvalószínűbb terv a Polgárt Nyíregyházával közvetlenül összekötő sztráda volt. Kiemelte, hogy a közlekedési tárca nem adott megbízást az NA Rt.-nek új nyomvonal tervezésére.

De hangsúlyozta azt is: eddig legalább öt terv született, és nem kizárt, hogy még újabbak lesznek. Leszögezte, hogy a kormány még nem döntött arról, 2003 után merre vezessen az M3-as."

 

20 év távlatából már hihetnénk, hogy "ami fekszik, nyugszik..."

Utánanéztem az M3 történetének olyan 1990-es évekből származó dokumentumokban, amelyeket megőrzött az internet.

 

Ilyen az, amikor 10 évet téved a riportalany emlékezete:

1. Országos közúthálózat 1991-2000. évekre vonatkozó fejlesztési programja (Antall-kormány)

2. OTrT egyeztetési anyag 1993-1995 (Horn-kormány)

3. Országos Területfejlesztési Koncepció 1997 (Horn-kormány)

 

Tehát 29 évvel ezelőtt volt egy elnagyolt vázlat Polgártól Nyíregyháza-Kisvárda felé.

25 évvel ezelőtt a Pród-ig délre húzott változat már létezett, Nyíregyháza déli elkerülő Vásárosnaményig (és ott ez épült meg)

23 évvel ezelőtt M3 Tiszavasváriig felhúzva, mert már tervben volt az M35 nyomvonal Polgártól Debrecen - Derecske-nyugat - Berettyóújfalu és M4 Biharkereszteshez! (ez változott)

Mindezek tehát megelőzték azt a kavarodást, ami 2001-2002-ben következett, amire most(már) hiányosan emlékszik.

A végleges kompromisszumos M3 nyomvonal nem Pródig, csak Görbeházáig épült,- ez lett a "Kósa-kanyar" -

ahonnan már nincs értelme Debrecen-Nyíregyháza összekötésnek, mert 80 km-es utat senki nem választ 37 km-es 4. út helyett.

(De mégis benne van a 236/2020. Kormányrendeletben: 1.1.21. Az M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése.)

 

Ehhez képest "frissnek látszó ötlet" az M3-M35 összekötése Hajdúnánásnál. (63 km Db-Nyh.)

Kár, hogy ez az 1995-ös koncepció M3 Pród-i ágát utánozza, merthogy közben megépült az M35 szellemszakasz...

 

Aki kíváncsi a mélyebb részletekre is, olvassa az Index.fórumot 2001-ből...

Előzmény: 20-as vonal (51334)