Törölt nick Creative Commons License 2020.06.21 -1 3 112243

Ahol a köz által őrzött, kockázatát viselő, apáink, nagyapáink által vizeszsömle albérlet "munkabérérét" épített atomerőműből "veszi meg" az energiát a naaagy kapitalista, majd jutattja el mindanyniunkhoz (ipar most más kérdés), ott azért nincs helye ennek a "majd a profit orientált kapitalista tudja".

 

Vagy akkor tessék üzemeltetni az energiatermelést, nulláról kiépíteni a teljes szállítási kapacitást, egy B nyomvonalon, előre, kockázatba letenni egy fukusima és egy csernobil felszámolásának költésgeit a kockázati alapba, abba a szuper profitból, plusz büntetőjogi felelősséget vállani, mérnöktől, tulajdonsoktól, az üzemetetés vezetőig, hogy nem lesz atomkatazstrófa, vagy ha igen, 200embernek azonnal tényleges életfogyt, és aklkor lehet beszélgetni.

 

Nálunk tudom, a tuloldala is megvan, gyorsan vegye meg a lakást a paraszt, ja lerohad az ország, mert eladtuk neki az ingatlant, de fenntartani már képtelen....naés...gyorsan adjuk el a nyugatnak a mindent, ami befolyik ellopjuk, a nyugati tőke meg majd működteti itt nekünk az országot, ezért hazai viszonyok közt szinte értelmetlen erről a zöldségről vitatkozni.

 

Sötétzöld tempó is leírja, nem egy HSZ-ben, ebben lóvé van, ezt kell tolni, (tehát csak a pénzért csinálja), de azért ideokádik 200 HSZ-nyi fizetett kurva műnyögést, ami kurvára nem érdekel itt senkit, ezért fizetik, ezt csinálja, ebben van a lóvé, egészségére.

 

Az éghajlatot evvel meg nem mentjük, és ha tényleg végzetes a baj, akkor ez ennyi volt.

Minden négyzetméter európai napelemre, újabb X kínai család középosztályba emelkedése jut, újabb autóval, robogókkal, gigászi szellemváros építésekkel, ahol a környezetvédelemnek az árnyéka nincs.

 

Midnen modern, és még, és még modernebb, "hegyi levegőt pufogó" 5évente lecserélt autóra (pláne villanyautóra!) a kínai és 3.világbeli kurvára szennyező ipar 20x akkora járulékos kibácsojátása jut, mint az újabb autó és a régi teljes élettartam beli különbsége.

 

Ez a játszma rég elveszett, táncolnak még a bábuk a táblán, de a zöldítés ez biztos nem ez.

 

A zöldítés egészen máshogy kezdődne, pl az ipar, a termelés, a szállítás a lakhatás szabályainak spártai globális szabályozásával. Na ez az, ami európai méretben sem létezik,  nőnek a metropoliszok, rohangálnak az autók, ingáznak 100milliók az irodai irószatal és a zöldövezeti lakás közt, közben égetik az üzemanyagot, ami az egyik fő adóvebétel mindenhol.

 

Az autó "nagyon zöld", már szinte fotoszintetizál, apró probléma, hogy akkor már nem egy, hanem 2 vagy 3 van belőle, még  "apróbb" gond, mindet cserélni kell 5-8 évente, ennél is jelentéktelenebb, hogyha fosz. üzemanyaggal megy mind, az összfogyasztás egy családban nagyapánk "elavult" 1db családi taligáinak sokszorosa,  ha meg villannyal, döntően hatalmas járulékos kibocsájtással temeljük, szállítjuk, állítjuk elő az energiát a villanymotojának, mielőtt ennél is órisáibb kibocsájtással gyártattuk le az akut, a kasznit,  napelemet, a töltőbe az elektornikát, a stb,stb.

 

Mik az európai húzóágazatok? A helyi napelem, félvbezetőpgyár, zöldítéssel foglalkozó know-how cégek...zöldház építő társaságok, ...?

 

Ja nem...autópar, szennyező energiapiar, turizmus, légiközlekedés, ráépülő szolgáltatás....hagyjuk már.

Fűtsél otthon napelemmelmert ezt támogatjuk most a közösből, ...és fogjuk is...igérjük...hahha

 

Biztos van olyan réteg, akinek ez biznisz, bár én simán el tudom képzelni, hogy itt keleten ez az inga is visszalendül majd, mint sok más okosság, majd 15-20 év mulva csak csodálkozik a sok beugratott nyomorult, háde neki ezt meg azt mondták (ld devizahitel) "ezt senki nem látta előre".

 

Dehogynem, kurvára igen, borítékoható, hogy ami kiszámolhatóan nem fenntartható hosszútávon, és gazdaságilag labilis, ez egy látszat, egy pilótajáték .

 

 

 

 

Előzmény: ötfelezős (112239)