Miután annak idején az akkori mértékadó közlekedés - tervező intézetben dolgoztam, ahol az előzetes nyomvonal, állomás (megállóhely -) kiosztás és forgalomtechnikai tervek készültek, az általam hozott
előbbi szövegrészek az akkori szakági tervezőtársaim közléseire támaszkodtak. A Duna alatti esetnél
nekem is volt hasonló kérdésem - észrevételem, de erre az volt a válaszuk, hogy a lehető legdrágább
elem egy mély-vezetésű metróvonal esetében maga a mélyállomás (szőröstűl-bőröstűl) és a Vámház
felőli-oldali utas-kivezetése egyáltalában nem okozott volna lényeges, nehezen megoldható műszaki
tervezési - építési és üzemeltetési problémákat. A Gellért kéri oldal bonyolultabb lett volna, de sokan
voltunk akkoriban élő tanúi annak, hogy az ottani sokrétű problémák így is milyen huzavonákkal jártak
és összességében milyen időbeni korlátokat jelentettek az építés lebonyolítása és a határidők sokszor
zavaró mértékű elnyújtása tekintetében.
Ami a másik ügyet illeti :
Pontosan a körtéri mélyállomás mellett - felett élek - lakom, az építés minden egyes mozzanatát (már ameddig nyitott munkagödörben látható módon folyt a munka, felülről tudtuk követni. Ma is ott élünk, rengeteg alkalommal használom a M4 - metrót, respektíve a mélyállomáson is gyakran fordulok meg, akárcsak a következő, 150-200 m távolságban, a kezdőpont irányában következő Újbuda Központ mély-állomásom. Így tehát napi tapasztalásom okán mondhatom, hogy a körtéri mélyállomás helyből induló-
helybe érkező utasforgalma ugyan némileg meghaladja mondjuk a Gellért téri, vagy mondjuk a Rákóczi
téri, avagy a másik irányban a Bikás Park-i mélyállomás utasforgalmát, de ezzel vége is a dalnak. A két végállomás, a Kálvin téri átszálló állomás és még az Újbuda Központ állomás utasforgalma is nagyobb
a körtéri mélyállomásénál. Csúcsidőben is igaz ez, mellékidőben talán még inkább. A körtéren ugyanis töméntelen felszíni tömegközlekedési vég,- és közbeeső állomása, megállóhelye van és közülük elég
sok olyané, amelyiké nem váltható ki a M4 szolgáltatásaival. Ezenfelül elég sokan vannak olyan utasok
is, akik egy - két (valamelí) okból irtóznak a mély metróval utazástól (pl. klausztrofóbiások), így inkább választják a felszíni utazási lehetőségek valamelyikét.