Ez egy felettébb érdekes felvetés. Van elődje is az ilyen fantáziadús megoldásnak.
A M4 metróvonal eredeti tervezésekor (a legelső vonal,- és forgalmi változatok agyalása során két
ilyen állomásköz esetében is felmerült ilyenfajta "eredeti" gondolat.
Az egyik ilyen állomáspár - köz az "Újbuda-Központ" és a Móricz Zsigmond körtér mélyállomásoknak
a Fehérvári-úti Rendelőintézet előtt elhelyezkedő útszakasz alatti szakasz, míg a másik a Gellért tér
és a Vámház tér állomások közötti (tehát lényegében a Duna - meder alatti szakaszon elhelyezkedő mélyállomás lett volna. Mindkét állomásköz (kb. 200, illetve 300 méter hossz) még villamosmegálló
- távolságnak is csak kis jóindulattal képzelhető el, csakis az egyes megállóhelyek speciális forgalmi adottságai indokolják (egyébként teljes joggal), hogy itt is, ott is megállóhelynek kell lennie. Egy M4
mélyvezetésű metróvonal esetében tulajdonképpen akár evidens is lehetett volna a fenti megoldás megfontolása.
Minden esetre két mélyállomást meg lehetett volna spórolni (kedvező esetben), ez több tíz-milliárd
forinttal mérsékelhette volna a M4 amúgy jócskán túllépett végső bekerülési költségét. Csak voltak,
felmerültek más (eszerint akceptálandóbb szakvélemények és azok valahogy jobban egybe estek a vállalkozói érdekekkel. Ki gondolta volna ?