dave_dömper Creative Commons License 2020.06.18 0 0 26104

Ez egy felettébb érdekes felvetés. Van elődje is az ilyen fantáziadús megoldásnak.

 

A M4 metróvonal eredeti tervezésekor (a legelső vonal,- és forgalmi változatok agyalása során két

ilyen állomásköz esetében is felmerült ilyenfajta "eredeti" gondolat.

 

Az egyik ilyen állomáspár - köz az "Újbuda-Központ" és a Móricz Zsigmond körtér mélyállomásoknak

a Fehérvári-úti Rendelőintézet előtt elhelyezkedő útszakasz alatti szakasz, míg a másik a Gellért tér

és a Vámház tér állomások közötti (tehát lényegében a Duna - meder alatti szakaszon elhelyezkedő mélyállomás lett volna. Mindkét állomásköz (kb. 200, illetve 300 méter hossz) még villamosmegálló

- távolságnak is csak kis jóindulattal képzelhető el, csakis az egyes megállóhelyek speciális forgalmi adottságai indokolják (egyébként teljes joggal), hogy itt is, ott is megállóhelynek kell lennie. Egy M4

mélyvezetésű metróvonal esetében tulajdonképpen akár evidens is lehetett volna a fenti megoldás megfontolása.

 

Minden esetre két mélyállomást meg lehetett volna spórolni (kedvező esetben), ez több tíz-milliárd

forinttal mérsékelhette volna a M4 amúgy jócskán túllépett végső bekerülési költségét. Csak voltak,

felmerültek más (eszerint akceptálandóbb szakvélemények és azok valahogy jobban egybe estek a vállalkozói érdekekkel. Ki gondolta volna ?

Előzmény: sz_b (26101)