crossroad Creative Commons License 2020.06.17 0 1 9433

Még annyit hozzátennék, hogy ugyanilyen "agyafúrt logikával" gondolkodnak azok az autósok, akik egy 4 sávos úton bebetonozzák magukat a belső sávba. Ők a párhuzamos közlekedés fogalmát magyarázzák félre előszeretettel, hogy a maguk önző érdekei szolgálatába állítsák azt, ahelyett, hogy logikusan végiggondolnák, hogy mit nyernek ők és mit veszítenek mások általa. Erre reflektálva írtam, hogy a világban a legnagyobb probléma, hogy mindenki csak a saját hasznát nézi, őrizgeti a kivívott kis előnyeit és szarik arra, hogy az összkép szempontjából mi lenne a hatékony.

 

Én sem vagyok szent ezen a téren, de gyalogosként nem megyek a kerékpárúton a Tagorén, akkor sem, ha az üres, nekem meg a tömeggel kell küzdenem a járdán. Az autópályán mindig lehúzódok a szélső sávba és onnan kerülöm akit kell, és kerékpárosként eszembe nem jutna az autósokat feltartva az országúton közlekedni addig, amíg legalább egy járható földút a rendelkezésemre áll. Mindez azért van így, mert hiszek abban, hogy a jó példa átragadhat és esetleg amikor én vagyok az autós az országúton, vagy a biciklis a Tagorén, akkor profitálok majd az egészből, addig pedig szimplán jó érzés, hogy nem szopattam másokat.

Előzmény: ..pözsó.. (9431)