Törölt nick Creative Commons License 2020.06.14 0 1 47389

Ez egy ÚJABB OFF de remélem maradhatunk a topikban. :))

 

Ekkkor a Fehér úti Vasúti Járműjavító MEO-ban voltam villamos vezető. Itt történtek nagy részben a BKV villamosainak és hév-szerelvényeinek felújításai és a vizsgáztatások is. Itt ismertem meg a héveket és nagyon megtetszettek.

 

1983. nyarán - most nem tudom a pontos dátumot - indult a H5-ön Batthyány tér-Békásmegyer között az új "sebesség rendszerű" közlekedés. Ez nagyon sok új vezetőt igényelt - 3 perces közlekedést próbáltak, ami azután persze nem jött be - így megfelelő feltételek mellett - pl. volt már vill.vez. jogsid - lehetett jelentkezni a tanfolyamra.

 

Sikeres vizsga - és két hét módszerátadó mellett eltöltött szolgálat - után három havi ideiglenes szerződéssel dolgoztam az üzemegységnél. Fizetés úgy volt, hogy alap a főállású bér + a fordák után járó mindenféle pótlékok. Ez olyan jó volt, hogy a főállású régi vezetők morogtak is, mert mi újak jóval többet kerestünk.

 

Ahogy a "mesémben írtam" állandó fordát lehetett "kétrészesekből, buszosok ezt beugrónak hívják" vállalni. Az enyém volt a leghosszabb, 10 óra valahány perces. 

A ideiglenes szerződést meg lehetett egyszer hosszabbítani újabb három hónapra. Amikor ez is letelt akkor végleg kértem az áthelyezésemet, - nem akartam visszamenni a Fehér útra - itt "otthon dolgoztam" és jó keresetem volt az akkoriakhoz viszonyítva. Amellett nagyon megtetszett a dolog, jól éreztem magam. Többi minden a "mesében" van.

Sajnos hamar vége lett. 

Az orvosin mind a két jogsi ugrott.

 

ON

 

  

Előzmény: triplaharom (47388)