Ez egy ÚJABB OFF de remélem maradhatunk a topikban. :))
Ekkkor a Fehér úti Vasúti Járműjavító MEO-ban voltam villamos vezető. Itt történtek nagy részben a BKV villamosainak és hév-szerelvényeinek felújításai és a vizsgáztatások is. Itt ismertem meg a héveket és nagyon megtetszettek.
1983. nyarán - most nem tudom a pontos dátumot - indult a H5-ön Batthyány tér-Békásmegyer között az új "sebesség rendszerű" közlekedés. Ez nagyon sok új vezetőt igényelt - 3 perces közlekedést próbáltak, ami azután persze nem jött be - így megfelelő feltételek mellett - pl. volt már vill.vez. jogsid - lehetett jelentkezni a tanfolyamra.
Sikeres vizsga - és két hét módszerátadó mellett eltöltött szolgálat - után három havi ideiglenes szerződéssel dolgoztam az üzemegységnél. Fizetés úgy volt, hogy alap a főállású bér + a fordák után járó mindenféle pótlékok. Ez olyan jó volt, hogy a főállású régi vezetők morogtak is, mert mi újak jóval többet kerestünk.
Ahogy a "mesémben írtam" állandó fordát lehetett "kétrészesekből, buszosok ezt beugrónak hívják" vállalni. Az enyém volt a leghosszabb, 10 óra valahány perces.
A ideiglenes szerződést meg lehetett egyszer hosszabbítani újabb három hónapra. Amikor ez is letelt akkor végleg kértem az áthelyezésemet, - nem akartam visszamenni a Fehér útra - itt "otthon dolgoztam" és jó keresetem volt az akkoriakhoz viszonyítva. Amellett nagyon megtetszett a dolog, jól éreztem magam. Többi minden a "mesében" van.
Sajnos hamar vége lett.
Az orvosin mind a két jogsi ugrott.
ON