AKF996 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 14138

Gondolom jöttek sorozatosan az új fővonali gépek és nem volt rájuk szükség. 

Persze általában nem egyből szokták kivonni őket, hanem meg szokták hosszabbítani az életüket úgy, hogy pl. tolató-szolgálatba száműzik őket, úgyhogy ez tényleg érdekes kérdés. :)

 

Egyébként másoknak is feltűnt, hogy a legtöbb Class I vasúttársaság régi mozdony-parkjában - miután azok kikoptak fővonalakról, és visszafogják átteszik őket pl. állomási feladatokra, tartalék-szerepekre, tolató-szolgálatokra akkor - elsősorban az EMD gyártmányú gép-sorozatok életét hosszabítják meg ily módon, míg a GE gyártmányúakét kevésbé? Tehát például a mai napig sokkal több SD40-2-es található meg ilyen szerepkörökben, mint C30-7-es vagy C36-7-es. Ahogy a Geep-sorozatokból is: például jóval több GP38-as és GP40-es van mai napig ilyesfajta szolgálatban, mint B23-7-es pl, stb.

Ez vajon miért lehet? Így akarták egységesíteni a mozdony-parkokat, miután korábban sokkal több EMD-gyártmányú mozdony készült, mint GE? Csak feltételezem ugyan, de ez benne lehet a dologban, nem? A nagyobb darabszámú - és így egyszerűbben is karbantartható - mozdony-sorozatokat tarthatják hadrendben ezen okokra hivatkozva.  

Előzmény: paca664 (14136)