segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.03 0 1 20178

Az infraüzemeltető elegánsan megoldotta a kérdést annyival, hogy tudatja a vasútvállalatokkal, a L1 nem működik, le van kapcsolva.

Különböző kiadványaiban (pl. az infra honlapon az etcs adatoknál és terveknél az is olvasható, hogy a vonalon a L1 már sosem lesz aktiválva, majd egyszer lesz L2 - 2026. rémlik, de mérget nem vennék rá).

Innentől nagyvonalúan lepasszolja a témát vasútvállalati hatáskörbe, azaz - csináltok amit akartok - alapra helyezi.

 

Az állami vontatásszolgáltatónál az az utasítás, hogy az ETCS járműfedélzeti berendezés kikapcsolandó az erre alkalmas helyen, illetve visszaútban értelemszerűen bekapcsolandó, és itt megneveznek pár "határpontot", hogy hol legkésőbb.

Utolsó ismereteim szerint a gyesev is ezt a gyakorlatot követi. Ezért nem probléma pl. a rj vonatoknál sem ez a dolog.

 

A magánvasutak meg általában ezt a "csináljatok amit akartok" dolgot továbbpattintják a mozdonyvezetőikre, amennyiben nem nyilatkoznak arról, hogy mi is legyen azzal a járműfedélzeti berendezéssel Nif-He között (ill. úgy általában a 118-as vonalon), amit amúgy a teljes hálózaton bekapcsolt állapotban kell tartani (ez nem opcionális, akármit is beszélt Kertész Feri a jótyúkon, miközben elegánsan passzívált etcs berendezéssel szambázott végig egy amúgy etcs vonatbefolyásolásra kiépített vonalon).

 

Magyarán a megoldás, - ha nem is a legprofibb, de feltétlenül a legegyszerűbb-, szerintem (is) az lenne, hogy mindenki kiiktatja az etécsét, amikor Hegyes felé fordul a mozdony orra.

Az egyéb megoldásokat, ismerve a hajlandóságot a felek részéről, nem tartom reálisnak.

Előzmény: Törölt nick (20177)