Avaar Creative Commons License 2020.06.01 0 2 51071

Miért lenne felesleges? Rengeteg olyan irány van, ami most a városon keresztül gyorsabb, a tranzit (legyen az személyautó, vagy teherautó) pedig megkerüli feleslegesen a várost. Vagy bejönnek, ami meg senkinek sem jó, mert a tranzitnak (és most a 7,5 tonna alattiról beszélek) semmi helye a városban. Az M0-dél elviszi 2x3 sávon (normal esetben) azt a 100-150 ezres forgalmat (nem tudom mennyi), de az első kisebb koccanás után az M5-ig áll a sor. Az M3-M1/M7 iránynak semmi keresnivalója nincs a déli szektoron. Pont annyira határeset az M0 dél, mint az M1 2x1 sáv. 

Különben meg nem létezik értelmetlen útépítés szerintem, mert a legfeleslegesebbnek tűnő útépítések is több tízezer ember mindennapi (vagy alkalmi) érdekeit szolgálják. Az M44 tökéletes példa erre. A főút rendszeresen zsúfolt volt, ráadásul sok helyen beláthatatlan, az autóút mégis üres. Viszont ezzel alkalmamkent 30 perc simán megspórolható+ezalatt a 8 hónap alatt már több emberi életet is megmentett, mert nem történik halálos baleset az eredeti úton. Csak éppen az emberi élet mindig másodlagos szerepet játszik az utak tervezésében (lásd: alig van olyan út, ahol három autó elfér egymás mellett, pedig hány emberi életet tudna megmenteni egy esetleges elszámolt előzésben..)

Előzmény: netuddkivogymuk (51070)