qandras Creative Commons License 2020.05.28 0 0 222441

Sziasztok,

 

elnézést, hogy egyből a közepébe vágok, de kissé elakadtam az autóm egy problémájával és bízom benne, hogy valaki hiteles (értsd logikus, lekövethető, ) információval tud segíteni:

Szóval adott egy 2 ajtós 1990-es 318i mindössze 88000km-rel (teljes dokumentáció a vásárlástól, lekövethető előélet, hihető).

Az autót tavaly novemberben vettem, tavaszig csak napos tiszta szárat időben járattam meg.

Az áprilisi meleg időben egy út alkalmával hosszasabban járt alapjáraton az autó, majd leállítás után kb 2 perccel újra indítottam, ami után az alapjárat darabossá vált és az egész motor nekiállt "fuldokolni" majd le is fulladt. Ettől kezdve aznap már minden kuplungolásnál vagy lefulladt, vagy csak dadogott/kínlódott. 

Leparkoltam a garázsban, másnap hideg motorral tökéletesen indult, (igaz az alapjárata a legnagyobb hidegben indítás után sem több mint ~750 1/min, melegen is elég alacsony ~650, de ennek nem tulajdonítottam vásárláskor nagy jelentőséget) és működött a következő leállítás és újraindításig amikor is újra elkezdte a fent részletezett problémát.

Elvittem egy szerelőhöz aki az alapjárati szelep cseréjét javasolta, mert annak stekkerét lehúzva a motor fuldokló alapjárata átvált egy "stabil" 1000-1100-as alapjáratra. (igaz gyorsításkor be-be szaggat)

Ezt követően levettem a szelepet ami nem volt különösebben elkoszolódva, szépen "kotyogott" rázásra és ami a legfontosabb, a gyári ellenállásértéket mutatta kimérve. (gondoltam veszek egy bontott gyárit próbára, de csak ígéreteket kaptam alkatrészt nem) Tehát visszatettem az alapjárati szelepet.

Elvittem egy másik szerelőhöz, akinél még motronic diagnosztika is volt, ő azt mondta, hogy a pillangószelep állás érzékelő nem ad alapjárati jelet, ezért ez a rossz. Ezt követően kimértem az érzékelőt, valamennyi állásában szépen kapcsol, így a mechanikus problémát kizártam. Ma pedig az ECU-csatlakozót lehúzva kimértem a pillangószelep állás érzékelő mindkét közvetlenül az ECU-ba menő kábelét (a 3. a test) és szakadás nincs. Tehát a pillangószelep állás szenzor is jónak (működőnek) mondható.

Innentől adott a kérdés, hogy mi más lehetne a probléma. Persze neki lehet állni kicserélni mindent (eddig említett szelep, szenzor, esetleg légtömegmérő, esetleg ECU, esetleg hőfok szenzor, de sok sok idő, pénz, meg hát egy full gyári kocsiba nem szeretnék mindent utángyártottra lecserélni...

Ha valaki találkozott már ezzel a problémával és tudna tanácsot adni, vagy van egy olyan szerelési kézikönyve amiben megtalálhatók az egyes szenzorok gyári értékei amik támpontot adhatnának nagyon hálás lennék!

Előre is köszönöm a segítséget!