Ha a konkrét felvetés nem "korrelál" a véleményeddel, akkor általánosításba menekülsz.
Román tranzit:
Honnan tudod, hogy mennyi benne a határontúli magyar?
Amíg "ezer szál köt" bennünket Erdélyhez, addig magyarok,
amikor átlépnek a határon, akkor már románok?
Nem csak a Te aránytévesztésed mindez, ha igaz lenne a bagatellizálás, miért építenék az M4 határszakaszt...
De
A célforgalmi vizsgálatok azt mutatják, hogy az ártándi teherforgalom 8%-a jut el szlovák határig,
4 %-a Borsod, 4 % Szabolcs, 17 % Hajdú-Bihar, 7 % Békés megye felé.
ellenben a tehertranzit 60 %-a a 42-4. útvonalon közlekedik,
ebből 30 % célállomása Karcag-Törökszentmiklós-Szolnok-Cegléd
65 %-a halad át az M0-Déli szakaszán a nyugati határok felé.
Csak 5 % célállomása Budapest.
Ebből következik, hogy 0 % közlekedik az M3-M31-M0 útvonalon.
Az ártándi személyforgalomban még koncentráltabb a helyzet:
A határon átlépők 78 % csak Hajdú-Bihar megyén belül közlekedik, 3 % Szabolcs, 2 % Békés megyéig.
A személykocsik 16 %-a a 4-42. főúton jut el céljához. (M3-M30 összesen csak 1 %)
A 49 úton csak Szabolcs megyéig közlekedik 75 %
A 44. úton csak Békés megyéig 80 %.
Mindezekből láthatod, hogy a tehertranzit a meghatározó, a személyforgalom kishatár jellegű. (Mint Sopronnál teher nélkül)
A 4. főúton a magyar személygépkocsik és a magyar+"román" kamionok dominánsak.
ezért a Törökszentmiklós-Püspökladány szakasz forgalma nagyobb, mint a Berettyóújfalu-O.határ szakaszé.
Egyetlen magyar sincs egyedül?