laca151 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 8633

Mivel a hűtőrendszer túlnyomásos, nem fog 100 foknál felforrni a víz benne. Az üzemi hőfok sem egy fix érték, üzemviszonyok függvényében változhat. Ha van is hőfokmérő az autóban, az ugyanúgy stabil (általában) 90 fokon áll, miközben a tényleges vízhőmérséklet lehet teljesen más. Ennek oka, hogy amíg nincs semmi rendellenes, a mezei júzer (sofőr) ne parázzon :)

Ha valami nem stimmel, és a vízhőfok extrém magas lesz, akkor valószínűleg úgyis jelezni fogja a műszerfalon. A ventilátor is valószínűleg csak annyit megy, amennyit nagyon muszáj, hogy ne fogyasszon feleslegesen. Amíg nincs hibajelzés (vagy nem jön gőz a motorháztető alól), addig sztem nem kell aggódni.

Esetleg gyújtás ráadásakor figyeld, hogy a visszajelző lámpa működik-e (ugye ilyenkor pár másodpercig világítanak a visszajelzők, hogy a működésük ellenőrizhető legyen, aztán kialszanak).

A kijelző menürendszerében sem mutatja a hőfokot?

Előzmény: TSI+CNG (8632)