zapcsi Creative Commons License 2020.05.23 0 1 8190

Az eredetiséghez néhány "történelmi" tény:

- 1973.08.28-án OTP autónyeremény betétkönyvvel nyertem egy Zaporozsecet, amit a Merkur szentendrei telepén vettem át 1973.09.26-án,

- a középkék, bordó belső kárpitozasú kocsi rendszáma UD 04-85 volt, motorszáma 968 (itt most egy balra néző E betű következett)-185-913-73, alvázszáma 968 ( itt ismét egy fordított E állt)- 118 439, 

- sűrű fogazású hűtőrácsa volt, benne 2 db fehér, cigarettásdoboz meretű helyzetjelző, ami együtt világított a reflektorban lévő  helyzetjelző cseresznye ízzójával,

- bal oldalon elől a csomagtartónál, kis, kerek visszapillantó tükör volt, oldal jelzőlámpája nem volt,

- rövid kopoltyú, hátul széles, lapos, fekvő rendszám, rövid szellőzőnyílások,  krómozott karimás, üveg hátrameneti lámpák,

- tanknyílás a motorházban, külön lezárható, tölcsérszerű "szekrénykében",

- diagonál gumik, mind a negy kerékkivágásnál gumi sárvedő,

- kipufogó dupla csövű, a bal oldalon volt kivezetve, a két cső eltérő átmérőjű volt,

- bordó, műbőr belső kárpitozás, vízszintes fekvésű műszerfal, gyújtáskulcs a műszerfalon, nem volt benne kormányzár,

- fordított kapcsolási kép a váltónál,

- a hírével ellentétben az autó eléggé megbízható volt, bár volt rá példa, hogy szeleptányér leszakadás miatt cserben hagyott,

- a fűtőkályha igen megbízhatatlan volt, ha működött, akkor viszont gatyarohasztó hőséget csinált, 5-10 percenként kellett ki- és bekapcsolni

- 90-nel lehetett vele utazni, ha annál nagyobb tempót forszíroztál egyből felment 100 fok felé az olajhőmérséklet, és vissza kellett venni a tempóból, nem szerette a gyors kanyarvételt, hajlamos volt a fara kitörni, 

- egy szóval, meg kellett tanulni vele együttélni, tudomásul venni a korlatait,

- 1981 márciusában adtam el, működésképtelen állapotban (a motor orrán, száján folyt az olaj, már nem aludt ki az olajnyomás lámpa közepes fordulatnál sem, a Révész utcai szerviz nem tudott vele semmit csinálni, alkatrészhiány miatt), 85 ezer kilométerrel,

- és meglehetőst iszákos volt, erre a  85 ezer km-re az átlagfogyasztas 11,5 l volt. '73-ban 3 forint volt egy liter normál benzin, '80 vegén az utoló tankolasnal is csak 10 ft.

Egyébkent pontosan úgy nézett ki és olyan színű volt, mint az 1884. hozzászóláshoz csatolt 3. képen a jobb oldali, ill. a 4.  képen a bal oldali első. Ld. még a 7698. bejegyzésben, fekete-fehérben, és "négy lámpásítva".

Üdv. mindenkit!

A Zaporozseces

Előzmény: Vaskalap kartárs (8164)