Avaar Creative Commons License 2020.05.22 0 0 50819

Igaz, a hozzászólásból kimaradt, de én az új utakra (felújítás, elkerülő stb.) gondolván mondtam, hogy nem sok van már. Az utóbbi években az egyetlen, amiről biztosan tudom, hogy nem lett felfestés, az a 46-os főút Túrkevei elágazás - Mezőtúr szakasza, amit 2016-ban újítottak fel. Habár ennek a szakasznak van ennél nagyobb baja is (néhány helyen már megsüllyedt az aszfalt).

 

Azonban jöjjön pozitív példa is: a 470-es főút Mezőberény - Békés szakaszán nem volt szélső felfestés, azonban 2018 folyamán pótolták ezt a hiányosságot. 

 

Viszont a magyar főúthálózatnak többnyire továbbra sem az a baja, hogy nincs az út szélén felfestés. 

Nem tudom átérezni, hogy milyen lehet, amikor az útszéli felfestés hiánya jelenti a legnagyobb problémát, amíg itt, az 51-esen hirtelen 3 (de inkább 4) nagyobb gond is van. 
-Rossz (rémes) útminőség

-Néhol max 6-6,5 méter szeles útburkolat 

-Rengeteg veszélyes útkanyarulat 

 

A negyedik problémát az a 25-30 ezer egységjármű/nap jelenti ezen a bizonyos főúton, ahol három egyéb gond is van. Ja igen, a legjobbat elfelejtettem: simán üzemelnek forgalmasabb kereszteződések (pl. Majosháza, Áporka, Tass, Szalkszentmárton bejárati útjai) kanyarodósáv, vagy bármi egyéb nélkül.

 

Aki nem ismeri, képzeljen el egy utat, ami viszonylag jó minőségű, jól kiépített, kanyarodósáv, lámpa, kőr forgalom, turbó körforgalom, szélső felfestés, egyenes nyomvonal, minden, ami kell. Aztán 10 kilométer után véget ér a jó világ, és eltűnik a szélső felfestés, kanyarog, illetve sehol egy kanyarodósáv. A főútból hirtelen mellékút lesz, csak éppen ugyanúgy megmarad a 30 ezres forgalom, aminek kb. a 10 százaléka kamion. 

Előzmény: nrobin (50818)