advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.15 0 1 373150

Nyilván volt valamilyen, az értéket/használhatóságot érdemben befolyásoló, szemrevételezéssel nem észrevehető alapvető hiba-probléma az épülettel - amit az eladónak nem hoztak tudomására.

Megjegyzem, ilyen esetekben vagy az van, hogy az eladó sem tudott róla (de ez esetben elvileg ő is perelheti azt, akitől ő vette, akivel ő építtette - persze jó kérdés, hogy évtizedekkel később ennek van-e bármiféle realitása...) - vagy tudott róla, de nem szólt, és ez esetben inkább maradjon csöndben és fizessen szó nélkül...

 

Azért vannak általános szabályok-elvárások, például egy használt autó esetében is alap-feltételezés, hogy a jármű "rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban van", és ettől csak akkor lehet eltérni, ha ezt a felek külön, írásban rögzítik. Az olyan kitétek, hogy a "járművet megtekintették, és ezért semmilyen további követelés nincs" - azok ezt nem annullálják, ha például kiderül a kocsiról másnap, hogy a fékje életveszélyes, és tréleren volna szabad csak tovább haladni vele - akkor a fék legalább "rendeltetésszerű állapotra alkalmas" állapotba hozása bizony az eladó sara lesz... Ha másnap közúti ellenőrzésen kiderül, hogy a részecskeszűrő ki van vágva és egy cső van a helyén, a rendszámot a helyszínen bevonják és vizsga után adják csak vissza, visszaszerelt szűrővel - akkor bizony annak a költségei az utolsó fillérig az eladót fogják terhelni - stb...

 

Ha csak nem úgy van az autó eladva, hogy roncs, forgalomképtelen, életveszélyes fékrendszerrel és hiányzó részecskeszűrővel, a vevő csak tréleren szállíthatja tovább, és tudomásul veszi írásban, hogy a jármű így nem forgalomképes... Akkor nem kérhető az eladón semmi számon.

 

De szerinted hány kocsiról mondják ezt meg??? Nézd meg a műhelypornót - szinte nincs épkézláb, nem torka véres és nem agyontákolt idős autó - és ennél a forgalomban lévő állomány valószínűleg még lényegesen rosszabb, ez már egy "válogatás"...

 

Az érem másik fele a rettenetesen sok undorítóan kicsinyes, zsugori-kapzsi, szarrágó senkiházi, aki egy két hét múlva kiégett izzó miatt képes visszamenni az eladóhoz, aki tényleg a korból már értelemszerűen következő kopások, a vételnél is látható elhasználódások, korróziók kijavítását is elvárná, aki tényleg bepróbálkozik azzal, hogy akár a kocsi teljes vételárát elérő-meghaladó összegért is megpróbálja felújíttatni az eladóval a fillérekért vett xart. Nem véletlen, hogy a hardcore nepperek zöme kizárólag bizományosi szerződéssel csencsel az idősebb használt autókkal, mert így elvileg bármiféle utólagos reklamáció van, ő moshatja kezeit, és közvetlenül uszíthatja egymásra a vevőt-eladót... És tudod mit - van némi igazsága...

Előzmény: Tomsz85 (373147)