advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.14 0 2 373075

Ja. Korszerű motorba a gyárilag előírt típusú gyújtógyergyát tesszük cserénél - és pont. Nem utángyártottat, nem "elvileg jót", meg "listán szereplőt", hanem PONT AZT.

Vagy nagy szakemberek vagyunk, akik pontosan tudják, mit csinálnak...

 

Megjegyzem, az 53 éves, valójában kb: 70 éves konstrukciójú megszakítós gyújtású, karburátoros vén Rolls motor is finnyás a gyertyákra, függetlenül attól, hogy gyárilag simán csak hőérték és hézag van előírva. Ennek ellenére néhány típus használható csak hozzá (most valami NGK van benne), volt olyan, papíron tökéletesen ide való, és jól kihézagolt Bosch gyertya is, amivel télen, hidegben be sem lehetett a motort indítani, egyáltalán...

 

Egy mai korszerű motornál egyértelműen azt kell csinálni, hogy megnézni, gyárilag pontosan milyen gyertyával szállítják, és olyat venni bele. Nem szokott ez olyan drága lenni, pláne 60 ezres csereperiódusnál és egy négyhengeres motornál mit számít pár ezer ft különbség - cserébe több évi szívás, motorkárosodás, problémák ellenében?

Előzmény: Törölt nick (373074)