Arabella !!!
NEm vagy semmi Te nő !!!:-)
MADARKA !!!
Az alu lehet, hogy könnyebb, de nagyon kényes. Mig az acélnak sok kell a fáradáshoz az aluminium folyamatosan fárad és egyszer csak eltörik. A legjobb aluvázakra is 5 év a garancia, míg egy acélváz egy életen át acélváz ...
Emellett nehéz javítani és festeni...
Kell még valamilyen info valakinek ???
Előnye nem rozsdásodik, vastagabb anyagvastagsából bucibb csöveket lehet készíteni, ami a merevebbé (ugye Arabella!!!:-)) teszi a vázat
...bár nem kérdezted, de én nem vennék aluvázat, sokkal több a hátránya, mint az előnye és semmivel sem könnyebb egy jó minőségű acélváznál.
Többiek !!!
Most olvasom a '99 (jó hogy nem 2022-ben) shimano, cateye katalógusokat. Hát baszki ezek meg vannak szédülve. Példaként említem, hogy kidobtak egy shimano órát, aminek érzékelői be vannak építve a fékváltóba meg még nem tudom én mibe. Megjeleníti a váltó állását (elöl-hátul) fokozati arányokat, hajtás ütemét. Hát ezek tiszta hülyék ... :-).
Emellet nagyon jók a módosított V fékek, fékkarok ... és megjelent a 9 fogaskerekű hátsó racsni. Majd a tesztek bizonyítanak.
Egyenlőre így néz ki a lépcsőfok :
DX (BMX), Tourney, Altus, Acera, Alivio, STXRC, LX, XT, XTR ...montinál
(V fék már a Tourney-nál van)
Exage 300EX, RX100, RSX, 105, Ultegra, Dura-ace ... az országútiaknál ...
(Ultegrától üreges, kovácsolt hajtókar)
Van még Nexave és Nexus család is (kontrafékes, agyfékes bringákhoz, magyarán a parasztbicaj modern változataihoz)
SPD szandál, hát baz*eg ...
Szóval annyi féle van, hogy hülyét lehet kapni tőlük ..., de hát ez már üzlet ...