Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.11 -1 0 50533

Dehogynem figyeltem.

Csakhogy: A Győr-Pápa nyomvonal a Sopron-Sümeg-Balatonederics nyomvonalhoz képest óriási kerülőt jelentene, amit a nagy benzinpazarlás miatt senki sem vállalna be! Ez az egyik dolog.

 

Ha már mindenképpen emellett a "[83]-[84]"-es átkötés mellett kardoskodsz, akkor emellett sokkal inkább a Győr-Sümeg-Keszthely<<[*1.] kapcsolat megteremtése miatt, ill. a Győr-Sümeg-Zalaegerszeg<<[**2.] kapcsolat létrehozása miatt lenne szükség.

Ez pedig a Győr-Pápa útszakasztól délre a Pápa-[83]-[8402]-Noszlop-Devecser-[7324]-Sümeg-[7327]-[71]-Keszthely nyomvonal<<[*1.] főútvonallá történő átépítésével*** valósítható meg. A felújítás része lenne -- a burkolaterősítésen és az útszélesítésen kívül! -- a települése egy részének elkerülőzése is. A másik fontos kapcsolat pedig a Pápa-[83]-[8402]-Noszlop-Devecser-[7324]-Sümeg-[7328]-Türje-Batyk-Zalabér-Pakod-Pókaszepetk-Pózva-[74]-Nekeresd-[76]-Zalaegerszeg nyomvonal<<[**2.] főúttá átépítésével és felfejlesztésével lenne megvalósítható.

A másik dolog pedig az, hogy amit írsz az nincs úgy a 84-es felső szakaszával kapcsolatban, mert az (Lövő kivételével) egy elkerülőzésre váró "gyöngyfűzős" útszakasz (a 84-es Nagycenk-Sárvár közötti szakasza). Ennyit a Balatoni Régió közlekedéséről.

 

***Azt a két régebbi térképrészletet (a Mo. Autóatlasza 1973-as és 1994-es kiadásaiból!) pedig nem véletlenül másoltam be ide a Hírfigyelő (50497)-ben, mert azok annak a bizonyítékai, hogy korábban nagyon sok mai főútvonalat a fontosabb összekötő utak felújításos átépítésével fejlesztettek ki és javítottak fel magasabb minőségűekre. Ennek folytatása sok útvonal esetében ma is nagyon fontos lenne, mert a másodrendű főúthálózat sűrűsége sok térségben ritkább a szükségesnél, azaz sok helyen fontos fővonali kapcsolatok hiányoznak.

 

De hogy ne csak a Balatoni Régió megközelíthetősége essék szóba, felhozom akkor a Tisza-tó menti üdülőövezetet is. Ott például annak déli része az, aminek különösen a nyugati tóparti sávja (tehát a Tisza-tó délnyugati része, Sarud, Tiszanána, Kisköre, Tarnaszentmiklós, Pély, Tiszasüly, és Jászkisér településekkel) Szolnok felől, és különösen a Tisza-jobb partja felől (tehát Tiszának a Duna-Tisza-Közi oldala menti úthálózatról!) csak kerülővel közelíthető meg.

Konkrétan itt a Jászkisér-Pély, a Tiszasüly-Pély, a Pély-Kisköre, és a Tiszasüly-Kisköre utak megépítése hiányzik, továbbá egy fontos közúti kapcsolat hiányzik a Tiszasüly-Tiszaroff híd hiánya miatt (itt jelenleg csak komp(!) van), ami a [32]-Jászalsószentgyörgy-Jászladány-Tiszasüly-Tiszaroff-Tiszagyenda-Kunhegyes-[34] közti, és a [31]-Jászapáti-Jászkisér-Tiszasüly-Tiszaroff-Tiszagyenda-Kunhegyes-[34] közvetlen közúti kapcsolatokat teremthetné meg.

 

A rengeteg túlterhelt, és emiatt fejleszteni és/vagy kiváltani való főútvonal túlterheltségének pedig a közúti fejlesztéseknek a hiánya az csak az egyik oka.

A közúthálózati túlterheltség másik oka ui. az olyan okú forgalomnövekedés, amely az 1968-as elhibázott vasút-"fejlesztési" koncepció felelőtlen és hazug döntéshozatala miatt a forgalom egy igen jelentős hányadának a megszüntetett vagy szüneteltetett vasútvonalakról a közúthálózatra történő fokozatos, de folyamatos átterhelődésének a következménye... ! ---> Wikipédiás cikket találtam arról, hogy 1968 után a vasútvonal-bezárások végrehajthatósága érekében az akkori felsőbb rangú illetékesek vasútforgalmi adatokat hamisítottak meg tömegesen, jóval kisebbnek tüntetve fel a vasútforgalmi adatokat a valóságosnál!!! (Nem egy esetben a helyi városi és falusi tanácselnökök próbálták meg a felsőbb vezetőkkel szemben a helyi vasútjaikat megmenteni, sok esetben eredménytelenül, de egy kisebb részben (pl. Szegeden) azért mégiscsak némi részleges eredményekkel.) ---> https://hu.wikipedia.org/wiki/1968-as_k%C3%B6zleked%C3%A9spolitikai_koncepci%C3%B3 1968-as közlekedéspolitikai koncepció:

"[...] 1968-1982 között összesen 634 km normál és 360 km keskenynyomtávolságú, valamint 672 km gazdasági vasútvonalat számoltak fel Magyarországon. A gazdasági számítások során igyekeztek előre a vasút gazdaságtalanságát bebizonyítani a közúttal szemben, akár valótlan költségek felszámításával is. Több bezárt vonal megszűnése előtt kapott jelentős felújítást, így kifejezetten jó műszaki állapotban volt, korszerű eszközparkkal (például: Alföldi KisvasútSzegedi Kisvasút). A vasútmegszüntetések továbbgyűrűző hatásait (telekárak, munkaerőmozgás stb.) nem vették figyelembe. Előfordult, hogy helyi vezetők ideiglenesen vagy véglegesen el tudták halasztani egy-egy vonal bezárását, de ezt jóval inkább politikai érdekek döntötték el, mint gazdaságiak. [...]"

 

Döbbenetes, de ezt hazugságok árán hajtották végre!!! És részben emiatt tartunk ma itt... !

 

Előzmény: 20-as vonal (50527)