dimelo Creative Commons License 2020.05.10 0 1 50520

Csak azért új hozzászólás, mert ez egy palackposta az SSC-re:)

Vélemény a kibontakozó Peter-Jack-Attus-Aladar eszmecseréhez:

 

Az M4 Tisza híd szakasz áttervezésének legfontosabb változása az engedélymódosításban olvasható:

 

"Miniszteri döntés alapján az M4 és M8 autópályának nem lesz közös szakasza, ebből következően

a korábban közös szakasznak tervezett szakaszon a keresztmetszeti kialakítás csökken."

 

Most nem polemizálnék azon, hogy milyen ráhatásra döntött így a miniszter,

maradjunk a műszaki szempontoknál:

1. Az M4 nem autópálya Üllő-Abony-Kelet között sem

2. az M8-ból semmilyen szándék nem látható Szolnok-Abony térségben, de majd egyszer lehet...

3. hol fogják átvezetni az M8-(M32)-t, ha nem az M4 Zagyva-hídon?

4. a Zagyva-híd szélesség 26,60-ra csökkentése nem teszi lehetővé a 2x3 sávot, hacsak az elválasztó sávot nem szűkítik és Vmax 90 km/h-ra visszaveszik.

5. nem hasonlítható az M3-M25-tel, mostmár az M85-M86-tal sem (tehertiltás a 86. útról)

6. ha így lett megfelelő a műszaki tartalom, akkor csak az indoka kétséges, merthogy drágább lesz, mint az eredeti.

 

Burkolat nélküli leállósáv:

Önmagában elfogadható Üllő-től Törökszentmiklósig, de nagyon is aggályos a 20 m-es koronaszélességnél 1,5 m-es padka!

Ez már szándékos veszélyeztetés, elvárt azonos útdíj fizetési kötelezettség mellett!

 

Forgalomnagyság:

2019.10.15-én megjelent az e-UT 03.01.15 - 20 m koronaszélességű, 2×2 sávos külterületi közutak tervezési részletszabályai

Útügyi Műszaki Előírás.

Az UME tervezési szabályai alapján a 15 évre előrebecsült átlagos napi forgalom nem haladhatja meg a 12000 jm/napot,

a nehézjármű forgalom legfeljebb 1500 jm/nap lehet.

Első ütemként ugyanezek a határértékek 12-18 000 jm/nap, nehézjármű forgalom legfeljebb 1500-3000 jm/nap.  

 

Ezek után azt kijelenteni, hogy a forgalom nem számít?

vagy azt meghatározni, hogy melyik útvonal hány ütemben épülhet?

 

Az M4 hiányzó szakaszainak forgalomprognózisa vajon mit jelez?

Azt tudható, hogy a 2019. évi forgalom 4. főút JNSZ megye:  12677 jm/nap, ebből tehergk: 2889 jm/nap

 

15 év múlva?

 

Végkövetkeztetés?