Hírfigyelő Creative Commons License 2020.05.09 -2 0 50497

Igen.... .. : A 84-es főút szerintem is nagyon-nagyon túlterhelt, amely problémát sürgősen(!) meg kellene oldani.

dimelo azt írja (dimelo (50377)) , hogy őszerinte:

 

"Luxus, hogy a balatoni (osztrák) forgalom 2 hónapos jelenléte a 84-esen 2x2 sávot igényelne...

Az pedig tény, hogy az 84-est nem lehet kiváltani a 83-as átkötésével.

 

Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76 a kulcs..."

 

 

Szerintem azonban ez téves megoldás lenne. Ez ui. a "Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76" nyomvonalra épít, márpedig a 86-os főút a rendszerváltás kora (1990) óta maga is nagyon túlterhelt(!!) lett, mivel az osztrákok az A2-es teherforgalmát forgalmát a magyar 85-os főútvonalra passzolták át, még a 2000-es évek elején. Ha még több terhet rakunk a 86-os útra, akkor ott hamarosan egy tartósuló közlekedési káosz(!!) alakulhatna ki. Az M75-os pedig még csak épülőfélben van, tehát még nem teljesen forgalomkész állapotú. De ha az lenne is, akkor is csak a 86-os főutat terhelné túl, mert a "Kőszeg - M9(86) - Körmend - M76" nyomvonalnak a 85-os főútvonal is része(!).

 

Ugyanakkor a 84-es főút a Sümeg-Balatonederics szakaszon nem vagy csak nehezen lenne 2×2 sávosra bővíthető, mivel ez az út ott egy aránylag szűkebb völgyben fut végig.

 

A 84-es főút egyik legfőbb feladata: Sopron környékének Tapolca és a Balatoni Régió összekötése, és ezen keresztül a Magyarországra Sopron könyékén belépő osztrák turistaforgalomnak a Balatoni Régióba történő zavarmentes célba juttatása, és az onnan történő hazajuttatása (az oda-vissza irányú idegenforgalmi igények kielégítése).

 

A helyes megoldás tehát: Egy olyan új főútvonal kiépítése, amely a 84-es úttal párhuzamosan, ahhoz aránylag közel fut, és nem jelent jelentős többlet-úthosszat a 84-es főt nyomvonalához képest. Ezen új főút aztán a 84-es főút forgalmát azzal kb. fele-fele arányban megosztva és azzal közösen viselné, és így ez a két főt egymás kiegészítője, tehermentesítője lenne.

Ennek nyomvonalát a Kópháza - Pinnye - Csapod - Beled - Rábakecöl - Kenyeri - Kemenesszentmárton - Mersevát - Nemesszalók - Dabrony - Noszlop - Devecser - Nyirád - Tapolca - Badacsonytördemic nyomvonalú összekötő útvonalnak a főútvonallá történő felfejlesztésével lehetne elérni (útszélesítés, útfelújítás, a települések többségének elkerülőzése, az új útvonal főbb célpontjainak teljesen új kitáblázása Sopron környékétől Tapolca és a Balatoni Régió környékéig, ill. az út főútvonal új számozásának kitáblázása végig, új és korszerűbb útkereszteződések és csomópontok kiépítése, a vasúti átjárók felújítása, stb. ...). (Az új nyomvonal balatoni végpontja, Badacsonytördemic nagyon közel esik a 84-es főút balatoni végpontjához, Balatonedericshez, másik végpontjuk pedig mint közös pont, Kópháza.) Az új nyomvonalat lásd itt!: --->

 

A 84-es főútvonal kiváltásának egy lehetséges terve, ill. módja:

 

 

(Valamikor régen, kb. 1973 után néhány évvel a 86-os főútnak a Körmend - Rédics szakaszát is egy fontosabb összekötő útvonalnak a főútvonallá történő felújításával és átépítésével fejlesztették ki.) Az ezt igazoló régi térképeket lásd itt!: --->

 

Magyarország Autóatlasza (1973) -- [Itt a Körmend Rédics szakasz még összekötő útvonal-rangú!]:

 

Magyarország Autóatlasza (1994) -- [Itt a Körmend Rédics szakasz már főútvonal-rangú!]:

 

 

Előzmény: dimelo (50377)

Előzmény: rm40 (50382)