Sopi78 Creative Commons License 2020.05.09 0 0 93618

Üdv mindenkinek.

AUDI A4 2.0 PDTDI 140 Le BPW motorkód. A probléma úgy indult, hogy 6 hónap alatt kb. 4-5 alkalommal elment az erő a motorból, és villogni kezdett az izzítás visszajelző. Gyújtás le, majd vissza, és minden rendben. Ez a probléma kizárólag 8-10 perc alapjárat, vagy alapjárat közeli fordulaton történő lassú pötyögés, araszolás után jelentkezett. Ezt úgy vettem észre, hogy néhány száz méter földúton történő araszolás után, rámentem az aszfaltos útra, és az első gyorsításnál, a motor nem nagyon akart kipörögni, elkezdett fulladni, aztán villogni kezdett az izzítás. Utána volt gyújtás le-fel, és tökéletesen ment mint a bolond, füst nélkül. Amúgy az autó tökéletesen megy, és gyorsul. A hibakód P0234. Van egy gyenge olajfogyasztás, de amint kiderült egy rossz szelepfedél tömítés miatt , és egy remekül záró alsó motortérburkolat miatt, csak későn vettem észre, hogy vastagon rá volt sülve a blokk oldalára a folyamatosan kicsorgó olaj. Valamint ami még fontos, hogy alapjáraton szemmel látható, minimálisan ugyan de megnövekedett kipufogó füst (a színe nem igazán látszik, inkább a szaga jellegzetes, egy kicsit talán szúrós szagú). A többlet füstöt úgy értsétek, hogy egy laikus nem biztos ,hogy észrevenné, de mivel én 4 éve használom, látom a különbséget. Emelkedő fordulaton, és a turbó kapcsolásakor, abszolút nincs füst, csak alapjáraton, vagy alacsony fordulaton, mondjuk városi forgalomban. Első nekifutásra azt mondták, hogy a turbo geometria néha leragad, ki kell takarítani. Leszedtem, szétszedtem, a turbo abszolút nem volt megkopva, nem lóg a közepe, és tökéletesen tiszta, és korom mentes volt. Egyúttal az EGR szelepet is kitakarítottam, ami ugyan vastagon kormos volt, de tökéletesen dolgozott. A részecskeszűrő is dolgozik elméletileg, mert eddig semmilyen hibát nem tárolt el ezzel kapcsolatban.

A turbo tiszta, az EGR szint úgy, az olajfogyás (szivárgás) megszüntetve. Ezektől függetlenül, a motor ugyanúgy egy kicsit jobban füstöl alacsony fordulaton mint kellene!!!

A fogyasztása hibátlan, 4,5-6,5 között, természetesen vérmérséklettől függően.

A diagnosztika szerint a befecskendezési mennyiségek jók, pontosabban jó a hengerek közti korrekciós érték is.

Nincs a hengerek közt számottevő különbség.

Viszont mi van ha a többlet füstöt a rossz minőségű befecskendezés okozza???

Vásárolt már valaki használt befecskendező szelepet, vagy felejtsem el?

Ha valakinek van bármilyen ötlete, akkor szívesen veszem ha megosztja.

Köszönöm.