vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.29 0 0 2060

A Verhovina 3-as kuplungja nem volt tisztességesen kihézagolva, belemart a kosárba a nagy fogaskerék:

Más baja nem volt. A bakelit lamellák külső körmei elég kopottak voltak. Maga a blokk jó állapotban van, egy alapos tisztítás ráfért.

Belenéztem ma a Verhó 6-osba is. Itt minden rendben van, a főtengely alig kopott, a kuplung szép. Egyedül a kilométerspirál meghajtójához továbbító kis négyszögletes fémlap hiánya árulkodott arról, hogy már vették le a deknit. Ezt pótoltam, összeraktam.

A blokk másik oldala viszont feladta a leckét. A lendkerék nem akart lejönni. Feri már beleszakított egy lendkeréklehúzót, szóval felkészültem, hogy küszködni kell vele. Egy 3/4 collos csődarab végére felhegesztettem egy 22-es anyát, aztán a csövet behegesztettem a lendkerékbe. Mivel a lendkerék alumínium része miatt csak egy kis perem látszik az acél agyból, nem volt tökéletes a hegesztés, az erőltetéstől kezdett szétszakadni. Szétfúrtam a lendkerék szegecseit, leszedtem az alumínium részt és az agyhoz hozzáhegesztettem tisztességesen a csövet. De nem akarta az igazságot; az erőltetéstől a 22-es csavar feje elnyalódott.

Aztán fogtam a flexet és szépen darabolni kezdtem a lendkerék agyát. Némi darabolás után újra erőltetni kezdtem a csavart és végre (kb. két órányi küszködés után) engedett.