Mandras61 Creative Commons License 2020.04.26 0 1 8074

2020-ban még legalább két polgári Il-18-as repül. Az egyik a kazah Jupiter Jet UP-I1805 lajstromjelű Il-18D-17 típusú gépe (gy. sz.: 11404, gy. éve: 1974). Ezt utoljára 2020. január 27-én látták repülni Jordániában. Ez valójában egy Il-22-esből polgárivá alakított repülőgép, tehát eredetileg nem Il-18-as volt. A másik az orosz NPP-Mir kutatóintézet 75713 lajstromszámú gépe, amely egy Il-18D (9403, 1966), ezt 2020. január 31-én Habarovszkban láttak repülni.

 

Elvileg az Air Koryo P-835 lajstromjelű repülőgépe is megvan még. Ez egy Il-18D (11205, 1969), de utoljára 2019-ben látták repülni. (Ha a kedves vezető úgy kívánja, akkor nyilván felszáll...)

 

Orosz katonai üzemeltetésben van még 2 db Il-18V, 1 db Il-18E, 7 db Il-18D, 3 db Il-20, 4 db Il-20RT, 16 db Il-20M, 11 db Il-22, 19 db Il-22M, 43 db Il-38 és 8 db Il-38N. Hogy ezek között éppen mennyi légi alkalmas, az persze nem nyilvános, de a gépek megvannak és hadrendben vannak.

 

Ha a polgári változatoknál maradunk, akkor a két légierős Il-18V az RF-75516 és az RF-91821, az egy Il-18E az RF-75676, a hét Il-18D az RF-75336, RF-75478, RF-75496, RF-75499, RF-75937, RF-75939 és az RF-93954 lajstromjelűek. Ezeken kívül Indiában is van még 5 db Il-38SzD.

 

Amikor a Malév kivonta a forgalomból az Il-18-asokat, akkor a legkorszerűbb hajtómű az AI-20M volt. Azóta lett egy korszerűsített, AI-20D változat, jelenleg azt használják.

Előzmény: Ep128 (8070)