alejandro_magno Creative Commons License 1999.06.15 0 0 841
Szasztok!

A Toyota es a BMW mas-mas taktikaval indultak, ill. az egyes autok taktikai kozott is volt kulonbseg, de altalaban elmondhatjuk azt, hogy a BMW a inkabb lassabban, de biztosabban elvet kovette, mig a Toyotasok mentek ahogy birtak. Bergerek rogzitett ideju korei azutan eredmenyesebbnek bizonyultak: jol konzervaltak a gumikat, fekeket, futomuveket. A BMW-sek nem elozgettek idegesen, hanem szepen elengedtek a vesztukbe rohanokat, illetve turelmesen koroztek le a sportkupekat. (Nem lehetett konnyu Dalmast es Martinit, akik az F1 hires kakaskodoi voltak, erre a "nemetes" taktikara.) Persze az, hogy a BMW es a Toyota Le Mans-ban kiutessel gyozott, nem jelenti azt, hogy az F1-ben is azonnal kiralyok lesznek - gondoljunk csak a Peugeot-ra, vagy a CART-kiraly Hondara. Viszont mindharom dobogos "vasalon" Michelin gumik voltak. Ez mar tobb, mint erdekes, es nem art, ha felidezzuk a negyedszazaddal ezelotti esemenyeket: a 70-es evek kozepen a francia autoipar fo reprezentansa a Renault ugy dontott, hogy bo fel evszazad tavollet utan visszalep az autoversenyek csucskategoriajaba. Gumigyartonak partneruket a francia gumioriast valasztottak, foprobaszinternek pedig a Le Mans-i versenyt jeloltek ki. A versenyt megnyertek, az F1-ben is megjottek a sikerek es mindenki a Renault turbomotorjat utanozta le. Persze gyari alvazzal nekik sem sikerult megnyerni a VB-t. A modern F1 elso szamu torvenye, hogy vilagbajnoksagot csak az Angliaban levu kis manufakturak (Williams, McLaren, Benetton, stb) nyerhetnek. (Leszamitva a Ferrarit.)
A Michelin persze mindig valasztott maganak egy csucsistallot is: ez eloszor a Ferrari, majd a Brabham (itt mar 83-ban talalkoztak a BMW-vel egy VB cim "urugyen"), vegul a McLaren lett. A Michelin-BMW-Williams egyuttmukodest latszik alatamasztani az is, hogy a Berger bajorjai a szokastol elteroen (lasd Honda tesztcsapat az iden) teljesen titokban tesztelik az autot a BMW jol orzott tesztpalyajan. A Michelin gumikon suhano Williams-BMW akar mar jovore a csucson lehet, foleg ha a Mercedes visszavonul az autosporttol. A hetvegi balesetek nagyon hasonloak voltak ((f)elszallasok szelarnyekbol kilepve, szaltosorozatok, szetrepulo tormelekek) ahhoz a 44 evvel ezelotti balesethez aminek kovetkezteben a Mercedes tobb, mint 30 evig szuneteltetett mindenfele versenyzest es a svajciak beszuntettek az autoversenyeket orszagukban. Ha a mostani balesetek valamelyike egy tribun mellett kovetkezik be, akkor alighanem szo szerint patakokban folyt volna a nezok vere...
Lehetetlen volt nem eszrevenni Ron Dennis gondterhelt abrazatat az egesz kanadai verseny alatt es Norbert Haug sem birta ki a stresszt anelkul, hogy leitta volna magat (lasd RTL F1 osszefoglalo).

A hetvegen latszott az a plusz 15 loero es minusz 10 kilo ami a Ferrari motoroknal megjelent. A Ferrari es a McLaren mostanra kb. egyforma gyors lett. Schumacher azt nyilatkozta, hogy mivel evente egyet szokott hibazni, remeli ezzel megvolt az idei adag.
A verseny hose azonban tenyleg Irvine volt, aki most mar valoszinuleg hozni fogja Nigel Mansell keson ero zsenijet es eroszakos erdemenyesseget. Igaz, hogy a szepen korozgeto Irvine-t az a Coulthard hozta ki a beketuresbol, akinek a helyet az eszakirnek igertek. Eddie es David eddig sem nagyon szerettek egymast, ezutan meg inkabb ossze fognak csapni. Ez azert lehet veszelyes Irvine szamara, mert o vasarnap ota SZVSZ a VB cim komoly eselyese, hiszen Sch is hibazhat, lassan az o autojanak is el kell romlania es a Hakkinen-Schumacher kakaskodasok is Eddie malmara hajthatnak a vizet: MSch most sem ment volna idegessegeben a falnak, ha nem lett volna olyan kozel hozza Hakkinen.

A verseny negativ hose nekem a tavalyi kanadai versenyen mar "murepulo" Wurz volt, aki a rajt utan szepen kitolta Trullit, aki onhibajan kivul magaval vitte Alesit es Barrichellot, pedig ez a harmas sok erdekes percet okozhatott volna nekunk nezoknek. Az osztrak fiu valoszinuleg repulni fog ev vegen, mert Fisichella fenyevekkel jobb nala. A Ferrari helyeben en GianCarlot ultetnem a masodik kocsiba. Trulli pedig alighanem DeCesarist tekinti kovetendo peldanak.
Frentzen fekei bizonyitottak a RTL elorelatasat: Kai Ebel ugyanis egy fektarcsaval a kezeben magyarazta a verseny elott, hogy milyen nagy igenybevetelnek vannak ezen a palyan a fekek kiteve.
Az a bizonyos fal pedig valoszinuleg az idei 4 barazdas elso gumik miatt is szedte az aldozatokat.
Coulthardot a boxban tortent sebessegtullepes miatt buntettek 10 mp-re.