vermestibi2 Creative Commons License 2020.04.24 0 0 2036

Üdv!

A Riga gyújtás egy különleges dolog. Mostanában készültem el egy tirisztoros Riga felújításával, ott is minden rendben volt a mért értékek szerint, volt is szikra, de a motor meg sem pöffent. Cserealkatrészeket szereztem és addig cserélgettem, míg jó nem lett - nem a legtudományosabb, de ez a biztos recept.

Megszakítósnál a trafó a leggyengébb láncszem, én azt próbálnám lecserélni első körben; nagyjából bármilyen 6V-os trafóval működőképes a rendszer. A próbálkozásokhoz érdemes viszonylag kis megszakítóhézagot és gyertyahézagot beállítani.

Az is baj lehet, hogy a sok eredménytelen indítgatástól túlszívta magát a rendszer (a kipufogóból csöpögő benzin és a lucskos gyertya erre utal); ki kell szellőztetni a motort, gyertya nélkül kell pedálozni egy darabig, amíg a gyertyanyílásból áradó szúrós szag el nem múlik.

A karburátoron az alapjárati csavart érdemes jól betekerni - legfeljebb magas lesz az alapjárat, ha beindul, de majd akkor lentebb vesszük. A keverékállító csavar sem nagyon befolyásolja, hogy beindul-e a motor - kivéve persze akkor, ha teljesen be van csavarva, mert akkor lehet, hogy nem fog. Teljes betekerés után kifelé tekerünk rajta vagy hármat-négyet, így beindulni be fog, a finomhangolás meg majd a következő lépés. Hideg motornál csurgásig nyomott szivatóval be kell indulnia - ha a gyújtás jó.

De több más dolog is befolyásolhatja a dolgot. Elöregedett szimering, eltömődött kipufogó...

Előzmény: puckandúr (2034)