puckandúr Creative Commons License 2020.04.23 0 0 2034

Sziasztok!

 

Nagyon régen jártam errefelé. Valamikor tizenéve vettem egy Riga 4-est amolyan nosztalgia hobbimotornak.

Akkor pöccre indult. Motorzgattam párszáz kilométert, majd munkaügyben behavaztam. Ált a gépet sokat.

Két éve egyszer elővettem, a tankot kimostam, rozsdátlanítottam és gurultam vele 1 km-t. Többet nem indult be.

 

Eltelt ez a bizonyos két év. Hirtelen sok szabadidőm lett. (sajnos) Elővettem 50 éves Riganyómat. Szokásos pókháló mentesítés, tankmosás, és rajta. Na másodjára indult és azóta sem. Szabadban volt szikra, de gyertyát visszatéve csak beköpte. Sok-sok tekergetés után már szikra sem volt, hiába tisztítgattam a gyertyát.  Benzin biztosan eljut a hengerig, mert már csöpög a kipuffogó illesztésénél.

 

Trafót kimértem, a test és gyújtás kisfesz bekötése között 4,2 Ohm az ellenállás. Test és nagyfesz között kb 5 kOhm. Ellenállás nélküli rézkábel és 5 kOhmos pipa van fent. Gyertya szintén nulla ellenállásos. Zárt megszakítónál 1 Ohm az ellenálls, nyitottnál 3,2.

 

Itt elakadtam. Illetve arra vagyok kíváncsi, hogy a K35 karbinál a suber állító csavarjának ütközéstől mennyire kell kint leni alaphelyzetben és a keverékszabályozó csavar szintén hol álljon? (teljes karbitisztítás után nem találom a papírkámat)

 

Köszönöm a segítséget.