AKF996 Creative Commons License 2020.04.19 0 0 103245

Sziasztok. 

Egy olyan kérdésem is lenne - ha nem bánjátok - hogy ha már a múltkor felemlegettem az egykor volt BKV.-s 280-asokat -, hogy hagyományos egyenes műszerfalas kivitelű ős-280-asból maradt-e még meg Magyarországon(?), a következőkön kívül: AAT-310, BSR-346, CLK-621, (illetve tudom, hogy a 156 (meg a 600) is az, de ezek ugye utólag lettek olyanná alakítva, más, újabb 200-asokból, a kérdésem az eredetileg is ilyennek maradt buszokra vonatkozna)? (Illetve azt a ploiesti ős-280-as kocsit is tudom, de az sajnos Romániában van)

Tehát lényegében ezen három járművet leszámítva létezik-e még valahol ilyen kaliberű 280-as itthon, akárcsak roncsról is van szó - ha Valaki tud ilyenről, vagy rendes(en) megmaradt példányról valahol? A zalaszentgróti kocsit - ami elvileg 1975-ös - akkor most nem is tudom, hogy az 280as-e, vagy sem, de ha már nincs is meg, akkor lényegében mindegy is..

 

Az 1974-es és 1975-ös szériákból akkor gondolom nem maradt meg -sajnos- egy sem, sem a volt BKV-sok, sem más Volánok által egykor üzemeltetett 280-asból sem egy sem, igaz? És ezek szerint a '76-osokból is csak ezen két példány létezik? Valami ex-miskolci/ex-MKV-s (280.15-ös) kocsi nem maradt fönt valahol, mert mintha korábban olvastam volna valahol valami ilyesmit...

 

Elnézést, csak borzasztóan érdekel(ne) ez a téma, hogy ezekből a típusú 200-as járművekből mi maradt fenn mára. Úgy gondolom, hogy méltatlanul kevés emlék és mementó maradt vagy maradhatott meg ezekből a korai kivitelű 200-as Ikarusokból mára (mármint ezekből a legkorábbiakból, amik ilyen jellemzőkkel bírtak, mert későbbi - osztott műszerfalas - ráncajtós-trilexes 280-asokból több is megmenekült, pl. több 1981-82-es példány, azt tudom, na de egyenesekből)... Előre is köszönöm a válaszokat!