SaInZaTic Creative Commons License 2020.04.19 0 0 125984

Sárga hab, --->víz az olajban.

 

Hogy ezt hogyan akarja kompresszió méréssel(?) kideríteni, azt inkább ne feszegessük...

 

Nyilván mikor odavan a HF tömítés, akkor összeborul minden mindennel, víz az olajba, olajos a víz, ömlik a gőz a kipufogóból, buborékol a  kiegyenlítő, de a kartergázból lecsapódott víz és olajpára miatt egy kis trutyi a kartergázcsőben, az a legtöbb motornál simán normális.

 

Még amelyik buborékol, és belefúj a vízbe, ott sem mérhető ki a kompresszió vesztés, mert az nem a pár pár bar sűrítési végnyomáson, hanem a többszáz  bar égési végnyomáson fújja át a tömítést. Amelyik motor (fej vagy tömítés) annyira odavan, hogy már kompresszió is alig van egy hengerben, ott számos komoly tünet van, pl három hengerezés, ömlő minden mindenhova, +egyebek.

 

Max annyi értelme van ennek a "mérésnek" a gyertyákat kiszedve néha tippelhető, ha kicsit fejes már a motor, a gyertyán rajta maradnak a nyomai, ha egyébként jó állapotú, csak eszi a vizet egy kicsit valamelyik henger. 

Előzmény: sunhozé (125981)