A hátsó ajtóra szerelhetők előnye, hogy
- messze a legolcsóbb mind közül a minőségi kategóriában;
- kis tárolási helyigénye van a vonóhorgossal szemben, akár a csomagtartóban is tárolható;
- ha nem a hevederes rögzítésűt veszed, az első beállítás után nagyon gyorsan fel lehet pattintani a kocsira (pl. Thule ClipOn).
Hátránya, hogy:
- sok autót alapfelszereltségben is már úgy felspojlereznek, hogy a hátsó ajtók tetején nincs hová beakasztani a műanyag elemek eltörésének veszélye nélkül;
- hivatalosan oldalirányba semmi nem nyúlhat túl a kocsi gyári szélességén: ez gyakorlatilag a külső visszapillantó tükrök külső szélét jelenti, de sok autó szélességénél egy bringa hosszabb, ezért célszerű kivenni a kerekeket, ha nem akarsz kukacoskodó rendőrökkel vitázni. Ekkor viszont két-három bringánál már 4-6 kereket kell az utastérben, csomagtartóban szállítani;
- rendszámot, lámpát semmi nem takarhatja el, ha máshogy nem megoldható, kiegészítő rendszámtábla-tartót és külső világítást kell hozzá venni.
Könnyebb, 11-12 kilós bringákból ha hármat felteszel, azért a csomagtartóajtó még kézi emeléssel nyitható, de ahhoz már ember kell, hogy megtartsa, míg a legbelső táskából előkerül a gyerek plüssállata.
Ezekből én is csak 3 bringásat láttam saját szemmel, működés közben. A Thulénak van olyan (Backpac 973), amire adapterrel a 4. kerékpár is feltehető, de ez már inkább az a forma, amit minibuszok, nagy egyterűek, lakóautók hátára szerelve lát az ember.
robi