MMSZoli2 Creative Commons License 2020.04.14 0 0 9607

Nem, ez az eredeti bszggg verzió.

 

Azért ezt másoltam be, mert:

1) nem akartam az általam szétbarmolt kódot berakni, ami szintén nem működik, de még azt sem hihetem, hogy működött volna, mert bszggg-nek van legalább egy screenshot-ja, hogy ez az eredeti (valamelyik változatában)  működhetett :-)

Pl. a kód elején levő JMP $610C konkrétan egy BRK-ra mutat, de NOP-ra cserélve sem lett jobb :-)

 

2) A kommentezést és a kód értelmezését csak papíron csináltam meg, de a kommentek nem lettek begépelve.
Színes nyilakkal jelöltem magamnak az ugrásokat, zölddel a feleslegesnek gondolt parancsokat, stb.

 

Nekem az egyik főbb célom a kód lerövidítése volt, hogy beférjen a nulláslap itt-ott találhat réseibe (tape buffer 191 bájt, speech buffer 141 bájt, ha már ugrálni kell, tök mindegy, hová)

A NOP-okból van 17, de monitorban fejlesztés során elég sok ilyet szét kell szórni.

 

A kód értelmezésekor merült fel, hogy nem lenne-e jobb egy bájton tárolni a X koordinátát, sokkal kevesebb bit-toszogatás kell, kb 40-45 bájttal lehetne rövidebb a kód.