altf4 Creative Commons License 1999.06.08 0 0 137
Sziasztok!

Nehany hozzaszolas:

1. Monti kontra verseny: imho altalanos celra monti jobb - tekintetbe veve a magyar utviszonyokat, kulonosen a varosok utburkolatatt. De a verseny mindenkeppen gyorsabb meg hegyi terepen is, ha aszfalton fut a kerek.

2. Hol vegyek olcso verseny gepet: pl. videki piacokon (pl. Veszprem) lehet kapni tobbe-kevesbe lestrapalt nyugati (foleg osztrak) bringakat. En es kedvesem 3200! es 3600! forintert (persze alkudni kell) jutottunk igen jo allapotu Peugot es Puch versenygepekhez, amiket kb 2000-2000Ft ert kitunoen fel tudtam ujjitani. Eleg nagy a kinalat, de jol kell kivalasztani, mert sok nagyon rossz alapotu is van, de akad nagyon jo is.

3. Mennyiert vegyek uj bringat: ajanlom mindenkinek vasarlas elott nehany tucat Mountainbike Action Hungary ujsag elolvasasat, altalaban megvan nagyobb konyvtarakban tehat nem kell ra kolteni. Tapasztalat szerint a pesti boltok 90%-aban az eladok finoman szolva hazudnak(!!!) ha kerdez a vevo, vagy/es hulyenek nezik az embert. Veszpremben imho jobb a helyzet, itt van 2-3 olyan bolt is, ahol korrekt, turelmes a kiszolgalas es eleg jok az arak is (pl. 90%-ban stx-es cromo vazas bringa 67eFt).
Altalaban a vazra irt marka nem sokat jelent, fontos az egyes komponensek tipusa: ha mondjuk az van kiirva egy bringara hogy alivio alkatreszekkel szerelt, akkor egyik boltan kiderul hogy a fele nem az, a masikban meg hogy a masik fele. Ezert erdemes mindent jol szemugyre venni. Jobb boltokban lehet vasarlas elott cserelni, igy pl. 0Ft-ert lekerulhet a rucskos gumi es sima futofeluleture cserelheto, ami mar 80%-os aszfalthasznalatnal nagyon elonyos. De sokszor cserelhetoek a fekkarok, attetelek, kitamaszto (elonyos a hatso tengelynel rogzitett, nem verheti a pedal-hajtokar ha nem feszes a rugo) stb.

4. ules: kenyelmes ulopoziciohoz fontos: a) bar nem sportos kinezetu, megis hosszu tavon egeszsegesebb a kicsit szelesebb szivacs (vagy gel) toltesu ules, kulonosen holgyeknek b) helyes magassagbeallitas: ne mozogjon a csipo tekereskor, a pedal also helyzeteben eppen ne legyen teljesen kinyujtva a labunk c) rossz uton ne legyen tul kemeny a gumi (nem tul kemeny <= 3bar, persze gumi valogatja)

5. kerekparos turak: pl http://www.fsz.bme.hu/mtsz/kerekpar/kerekpar.htm
de erdemes elmenni a helyi kerekparszakuzletbe es ha valamire valo hely (tehat innen is megallapithato) akkor a faliujsagnak tudositania kell hogy milyen turak vannak a kornyeken.

udv, altf4