Az Il-18 az egyik kedvenc típus és szakmai ártalom miatt (ampervadász) valamint, hogy itt még a főhajtóművek is elektronyos indításúak eléggé érdekel ez a téma :)
Amikor még a 10/20db 12Szam-28 akkuról indult a gép kíváncsi vagyok milyen rendszerben kapcsolgatták az akkukat az STG-12 indító-generátorokra. Ha jól emlékszem az STG-12-es indító-generátorokon talán 60V-ig emelték a feszt indításkor, bár ez már a TG-16M-es indításra vonatkozott.
Gondolom akkus indításnál az indító generátorok nulla tengelyfordulatnál kaptak először 24V + előtét ellenállás, majd direktben 24V, 48V, majd 72V és esetleg még variáltak a két indító-generátor soros-párhuzamos kapcsolgatásával is az akkuk variálása mellett? Arra is gondolok, hogy voltak olyan akkuk, amik indításkor csak a fedélzet ellátását szolgálták és nem vettek részt a hajtómű indításban.
Érdekes, hogy a TG-16M segédhajtóműves rendszerben is van jó pár fokozat a hajtómű gyorsításában átforgatás/indítás során, ebből a videóból jól hallani:
https://www.youtube.com/watch?v=wiriC-pwLW8&feature=youtu.be&t=1928