Mandras61 Creative Commons License 2020.04.09 0 0 8047

Egy 12SzAM-28 típusú akku tömege 28,5 kg elektrolittal együtt. A 20 db akku így 570 kg. Ehhez jön a tároló rekesz, a „fekete láda” súlya. (Bocs, így becézték.) A becsült 660 kg, a legalább 600 kg tehát egy jó közelítés.

 

A TG-16 tömege 180 kg a GSz-24A motor-generátorral együtt. Ehhez jönnek a járulékos berendezések: kapcsolódoboz, indítódoboz, programmechanizmus, fordulatszámmérő és hőmérő a vezetékeikkel együtt, a faroktér és a pilótafülke közötti távolságon is. Ezeken kívül a fúvócső-toldat a törzs jobb oldalán lévő nyíláshoz, ott a hőálló kifúvónyílás, a felerősítéshez szükséges szerelvények, a saját tüzelőanyag-tartály csővezetékkel. Ez 50 literes volt kezdetben, az 53-01-es számú géptől (CCCP-75840) 100 literes. Olaj 3,5 liter. Volt még egy tűzálló borítás titánlemezből, az SzSzP-2A tűzoltórendszer palackokkal, érzékelőkkel, csövekkel. Az esetleg kicsöpögő olaj, kerozin miatt alul egy tepsi és egy ülepítő tartály, csövekkel. Maradt három akku a gépen, ez burkolat nélkül 85,5 kg. Az egésznek a tömege legalább 400 kg.

 

 

 

Minden módosításnál figyelembe vették a változtatás tömegét és helyét. Ennél kisebb átalakításoknál is. Ennek alapján számoltak új üres tömeget és új súlyponthelyzetet. A súlyponthelyzet-számító mérnök mindig tudni akarta a legkülönbözőbb változtatások tömegét. Ő döntött arról, hogy szükséges-e újraszámolni vagy sem. Egy ízben csak 10 dkg volt a változás, nagyon szépen megköszönte. ;-)

Előzmény: whoa (8041)