Igen, 12SzAM-28 típusú, savas akkumulátorok voltak.
Kétféle megoldás létezett, voltak 10 és 20 akkus repülőgépek.
A Malév Il-18-as gépei közül csak az első három volt akkumulátoros indítású, a HA-MOA, a -MOD és a –MOC. 1963 augusztusában a Malév HA-MOA és -MOC jelű gépeit 20 akkusra alakították át.
A TG-16 segédhajtóművel ellátott repülőgépeknél az akkuk helyén alakították ki a hajtómű részt. Ide került a tüzelőanyag tartálya is. A háromra csökkent 12SzAM-28 akkumulátort, a törzs középső részében helyezték el, cseréje alulról történt.
A Tu-134-nél (nem Tu-134A) az akkuk, három csoportban. Itt már a korszerűbb 12SzAM-55-ös, szintén savas akkumulátorok lettek alkalmazva. Helyük a nem hermetikus faroktérben volt. Csak vésztáplálásként szolgáltak, hajtóművek indítására nem voltak alkalmasak.
A Tu-134A-nál három 12SzAM-28 akkumulátort alkalmaztak ezek a segédhajtómű indítására is megfeleltek. Később az ABSzU-al ellátott repülőgépeknél megjelentek a 20NKBN-25 típusú lúgos akkumulátorok, kettő volt belőlük.