dimelo!
Rólad azt látom, hogy az útügyi forgalomszámlálási és a forgalmi terheléssel kapcsolatos statisztikákban is nagyon tapasztalt vagy. Lenne egy kérdésem erről.: >>
Én a Hírfigyelő (49909)-ben azt írtam, hogy:
"Mondjuk szerintem egy út akkor elfogadhatóan jó minőségű, ha a jó útburkolat-minőségen túl a szélessége és ezzel az átbocsátóképessége is olyan, hogy közepes forgalom esetén sem sűrűsödik be rajta annyira a forgalom úgy, hogy olyan kocsisorok alakuljanak ki, melyekben a szembejövő fogalom szintén sűrű volta miatt nincs lehetőség az előzésekre, és ezért a gyorsabb személyautók és furgonok huzamosabb ideig -- tehát kb. 2-3 percnél tovább -- a bal sávra a rálátást is megnehezítő nagyobb tehergépjárművek mögött ragadjanak, melyeket így nem tudnak megelőzni, és a településeket és lakott terület-táblán belüli útszakaszokat is csak max 15 km sűrűséggel érintenek egymás után."
A kérdés a következő: egy 2×1 sávos, 7-8 m burkolatszélességű útra vonatkoztatva számszerűsítve hány autó/perc az a forgalomsűrűség, ahol még nem kezdenek az autók 5-6 autóból álló "autókaravánokká" összeállni úgy, hogy az már az előzéseket is megnehezíti? 1500 - 2000 autó/perc, vagy inkább 2500 -- 3500 autó/perc???