dimelo Creative Commons License 2020.03.26 0 0 49899

Köszönöm a szelíd hangvételt, a kulturált megfogalmazást.

Tudom, hogy Neked szívügyed B.A.Z. megye, a lokálpatriotizmus helyénvaló.

 

Mielőtt véleményt formálok, javaslatot teszek, azelőtt - lehetőségeimhez mérten - igyekszem tájékozódni.

 

A 39. út forgalmáról:

A Petőfi út a város főutcája, forgalmának 70 %-a személykocsi, helyi ingaforgalomban (ügyintézés, vásárlás, munkába járás)

Ez a szakasz 1,293 km a Mérai útig (5873 Ej. forgalom)

Ezután jön az 6,98 km-es Gibárt-Abaújkér szakasz (2167 Ej. forgalom)

A különbözet Encs helyi forgalom, amelyet nem lehetséges elterelni sehogy sem.

 

Ez egy általános vita, hogy a zsúfolt és szűk belterületi szakaszról mennyi forgalmat venne le  egy elkerülő út. (Így lesznek a szellempályák, mert sokan maradnak az ingyenes régi utakon...)

 

Ehhez egy meghökkentő és elgondolkodtató példa a Dunántúlról.

Nagyatád 68. út elkerülő:

https://www.google.com/maps/dir/Forr%C3%B3,+F%C5%91+utca/48.321559,21.109428/@46.222367,17.3864894,14z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x473f413330b339ab:0xcffac70085fa0b15!2m2!1d21.0951271!2d48.3286915!1m0!3e0

 

Annyira tolta a helyi lobbi, hogy milyen nagy forgalom halad át a belterületen, hogy megépült az elkerülő. (természetesen nincs díjfizetés, mégsem használják eléggé)

Ez a helyzet (OKA2018):

68. út Lábod-Nagyatád körforgalomig     5421 Ej.

68. út Nagyatád elkerülőn                    1082 Ej.

681. út Nagyatád központban:               6468 Ej.

https://goo.gl/maps/GWyKgg4akyUWyh2b8

 

Viszont, ha Encs tervezett elkerülőn közlekedhet majd 2000 gépjármű, akkor a jelenlegi 3-39. csomópont forgalma mindkét irányból csökkenne. (Aki Kassa felé megy az itt egyáltalán nem haladna át...)

az M30 nyugati  nyomvonal esetén már a Forró - Abaújdevecser 3. főúti szakaszra is jóval kevesebb jármű hajthatna...(Jelenleg 8956 Ej.)

Az OKA szerint mintegy 1400 jármű a forgalomcsökkenés Encs-nél Méra-Garadna felé, tehát ez a nagyságrend maradna a 3. főúton a benzinkút környékén.

 

Ehhez képest akarnak a 200 m-es zöldsávba belepréselni 2x1+2x2+lehajtó és gyorsító sávokat... 10000 jármű/óra összkapacitással!!!

a naponta 2-3000 ezerre csökkenő forgalomnak?

 

A domborzatról kicsit később...

 

Előzmény: hegyaljai3 (49893)