''csiga Creative Commons License 2020.03.21 0 0 6425

Ohhh! Kellemes meglepetés!

 

Üdv! :)

 

Köszönöm a  megtisztelő ( túlzó)  kollega titulust!  Sajnos messze nincs 20-30 éves tapasztalatom, mint neked.  De azért köszönöm. :)

 

 

 

A 20-as keveréket anno a a bronzperselyes  ( hajtórúd felső szem) motorokhoz kellett alkalmazni. A tűgörgő kiváltotta, elég lett a 40-es keverék.

 

Majd az egyre szigorodó környezetvédelem miatt ( mondjuk az olajok is jobbak lettek) lett 50-es keverék.

 

 

A fogyasztás csökkentés miatt szegényedő keverék, a benzinben lévő etanol tartalom  miatt ( premium benyában jobb a  MTBE)  az égés sebessége csökken, az üzemi hőfok nő.

Emiatt, ha lehetséges állítani, érdemes dúsítani, végfordulatot visszább venni. ( őzbarna gyertya)

 

Ahol nem tudsz állítani, érdemes plussz kenést adni. Én így gondolom. Semmi baja nem lesz, sőt...

 

Az elméleti határ, ahol még károsodás, lerakódás nélkül elég  az olaj az olyan kb 1:35 körül van.  A teligázas, fűkaszás, vagy teligázas vastag fát darabolok üzemmódban a 40-es keverékkel picivel vastagabb olajfilmed lesz, de semmilyen plussz lerakódás nem lesz.  ( normális olajjal)

 

A gallyazós üzemmódban én is 1:50-hez közeli keveréket kevertem.  A változó terhelés ( gázbillentyű állás) extra benyát ad, amitől tényleg füstöl ilyenkor. 

 

A hajtórúd felsőszemnél a tűgörgőt egy ( esetleg kettő)  apró furaton keresztül olajozza a benzin-levegő keverék. Hálás az a 40-es keverékért.

 

Bár Stihlem ( fűrészbe) nincs, de ha lenne is ( ha lenne az egyik a 260-as, 261-es lenne, a másik a 440-441, ami tetszene) tőlem az is 40-es keveréket kapna a már kipróbált és bevált Elf olajból.

Nagy valószínűséggel nem lenne megsüléses gondom...

 

Egy FS38-as kis fűszegélynyírót / szakszerűen szólítva habverőt :) / nyüstölök vagy 2-3 éve.  Ő is ezt a keveréket kapja, eszi-nem eszi, nem kap mást! :)  Viccet félretéve, semmi gondja nincs a keverékkel. ( OMV premium benzin) Igaz, csak heti kétszer megy nagyjából 3-4 perceket. Jó, ok, nem olyan szép a színe, mint a Husinak, de hát ez van. :)    /  muszály kicsit  csípkelődni, még a végén azt hiszed Stihl rajongó lettem :) /

 

A kisgép 2T egyszerűségénél arra gondoltam, hogy nincs vízhűtés, a vele együtt járó hűtővel, vízjáratokkal, vízpumpával, tömítésekkel, stb. Nincs külön olajzás, a vele járó pumpával, szűrővel, olajjáratokkal. Nincs bonyolult terheléstől és fordulattól változó  szelepvezérlés és gyújtás. 

 

Az egykori egyszerű és üzembiztos karbik helyett azért bonyolítanak.  Bonyolítanak mást is, igazad van, de azért messze nem annyira, mint egy 4T motornál.

 

 

A hiba detektálása sokszor külön szopás, amíg ki nem tapasztalod a típushibákat, de a rendhagyó hiba is ez a kategória. A szervíz számlaképes, adózik, bejelentett munkaerővel bír, világítani, fűteni kell, alkatrészbázist és spéci szerszámokat  kell fenntartani,stb.  Ennek+ a szaktudásnak ára van.  Olcsó, alsó kategóriás gépeknél ez a díj szerintem sem megérős. Márpedig azok jóval hamarabb adják meg magukat.

Vegyél másikat, fogyasztói társadalom lettünk.

 

A S-H olajokról nem tudok nyilatkozni, sosem használtam ( szerintem nem is fogom).  Annyira, ha nem is nagyon, de  ismerem az olajokat ( tulajdonságjellemzőiket), hogy bátran merjem őket helyettesíteni.

Egyébként mind Stihl, mind Husi oldalról a jobb olajokról csak jót hallottam. De hát az áruk...

 

 

Még valami. Tudom, volt régen egy-két vitám (egyes)  Stihl userrel,  akiket egyszerűségük miatt ötbitesnek hívtam. ( meg ugye direkt hecceltek)  Nem rád értettem, mégis felvetted a  cinikus nevet.

Megtisztelnél, ha  a nick nevedből ötbitest elhagynád, megváltoztatnád. Morogni attól még fogok, mert már én sem változom, a tüske is csak tüske marad bennem, de nem rád morgolódom.  Ha anno  valamivel megsértettelek, utólag elnézést kérek.

 

 

  

 

 

 

Előzmény: ötbites stihles ziles (6424)