Az igazán helyes megoldás 1. lenne...
De ahhoz kiegészítő tábla kellene a macisajtok alá. Illetve legalábbis a 3-as főút Google Street View szerint elkopott úttest szélét jelző vonalát kellene felfesteni. A legjobb persze a kettő együtt. Az útburkolati jel havazás stb. esetére nem életbiztosítás.
A közútkezelői szándék is ez lehetett...
Mgjegyzem a KRESZprofesszor említette egy helyen azt, hogy a bírósági gyakorlat -- egy a közútkezelőkre vonazkotó tábla ismétlős szabályból levezetve -- az utak egymáshoz legközelebbi pontjának 6 méternél kisebb távolság esetén egy kereszteződésnek nézi az egészet.
Ami miatt az igazán helyes megoldást említettem... ha valaki bután (és helyismeret esetén életszerútlenül) csak a KRESZ szerint értelmezi a jelzéseket, aszerint mindkét jármű egymásnak keresztező útról érkezik STOPtábla mögül, tehát kölcsönös elsőbbségadási kötelezettségre kellene jusson..
A nagyobb gond a 2108-as útról (Széchenyi útról a 3-as útra Hatvan felé, illetve a 3-as útról Hatvan felől Gödöllő felé jármű találkozása.
Az előbbi -- legalábbis az útburkolati jelek Google Street View szerinti állapota mellett -- szemből, azonos útról érkező járműnek nézheti az utóbbit.
Az utóbbi számára a zöld hátterű táblázás és a terelőnyilak meg egyértelművé teszik a 3-as főút vonalvezetését.
Nem ártana egy kis egészésges paranoia a közútkezelők oldalán.