vrobee Creative Commons License 2020.03.02 -1 0 26057

Ja, hogy betennéd a személyek közé az IC-t? OK, ez bennem fel se merült.

Szvsz. attól függ, kell-e folyamatos teherforgalomra a harmadik vágány a csúcsforgalom közepén. Én nyilván azt mondom, hogy nem, a cargósok meg máshogy gondolják. A mai 2x1 vonat per órával mondjuk simán megfér a kettő, de 2x2 -nél az irányfordítások már sokat elvesznek.

 

ill. elfogadjuk, hogy a kettő közt a mentetidőbéli különbség olyan szerény, hogy ez így felvállalható

Motorvonatokban gondolkodva szerintem készíthető olyan menetrend, amiben nem tart fel senki senkit, még úgy sem, ha ütemes 10 perc személyvonati közlekedés az elvárás, amiről nem feltétlen van szó.

A személy megállásaira tokkal-vonóval egy perc plusz az, amit lehet számolni. Annyi kell, hogy Kelenföldről az IC 6-7 percre induljon, az IC meg 3-4 percre.

Ez akkor, ha az IC-nek nem lesz közbülső megállása, mert ugye az is két gyorsvasutat keresztez leendő megállókkal, tehát igény lehet rá... Ha egy megállást tervezel be, akkor pont jó. Ha már kettőt, akkor a probláma akár ellenkező előjelű is lehet a probléma a lassabb utascsere miatt...

Előzmény: Fradista Utazó (26055)